Podwójny wzrost wpływów z gier MMO?
-
- 14.09.2007, godz. 12:59
Wyniki analizy przeprowadzonej przez Strategy Analytics wskazują, że coraz więcej rynku gier zajmować będą tytuły MMO. Specjaliści przewidują, że tego typu produkcje w ciągu paru lat mogą nawet podwoić swój udział w tym sektorze.
Analitycy z Strategy Analytics dokonali obliczeń, z których wynika, że pod koniec ubiegłego roku około 30 milionów osób korzystało z gier MMORPG. Większość z nich, aż 73 procent, pochodziła z regionu Azji i Pacyfiku. Dane te pokrywają się z liczbą sprzedanych gier tego typu - 189 milionów w ciągu roku, z czego 74 procent właśnie z Azji.
Strategy Analytics za główny powód wzrostu popularności gier MMO uznaje rozwój Internetu, a dokładnie rozprzestrzenianie się stałego dostępu do sieci. Analitycy przewidują, że liczba osób posiadających taki dostęp do Internetu wzrośnie z 665 milionów w 2006 roku do 1,3 miliarda w 2011. Oznacza to, iż w 2011 roku możemy się spodziewać ponad 80 milionów grających w MMO.
Zobacz również:
Największe wrażenie robią jednak przychody. W 2006 roku rynek gier zarobił łącznie 31,36 miliarda dolarów. Wpływy z MMORPGów wynosiły 2 miliardy co daje 6,5% wpływu z rynku. W 2011 rynek gier szacunkowo zarobi 48.88 miliardów dolarów. Dramatycznie zwiększy się jednak w nim udział gier MMO. Ma on wynieść 5,7 miliardów co przekłada się na 11,7 procent całego rynku.
Wynika z tego, że w przeciągu paru następnych lat rynek gier MMO podwoi się. Tendencję pokazuje wyraźnie kierunek w jakim zmierza wirtualna rozrywka. Takie dane pozwalają też obalić wszystkie obawy związane ze zbyt dużą liczbą wydawanych MMORPGów. Cóż, jeśli te badania okażą się prawdą to starczy miejsca dla każdej gry...