Ponad miliard dolarów na reklamy w grach do końca 2008

Z ostatniego raportu Media Contacts wynika, że globalne wydatki na reklamę w grach komputerowych osiągną do końca bieżącego roku kwotę 1,33 miliarda dolarów. W kolejnych latach będzie jeszcze lepiej - prognozy na 2011 mówią nawet o 2 miliardach dolarów wydanych na reklamy w tym segmencie.

Najnowszy raport MC Insight "Adverising & Video Games" wyraźnie wskazuje jako doskonałe nośniki reklamy w najbliższych latach. Dokument wymienia szereg możliwości reklamowych, jakie oferuje ten segment rozrywki.

Wśród wymienionych sposobów widzimy klasyczne reklamy na stronach internetowych o grach oraz bardziej wyszukane umieszczanie produktów reklamowych w wirtualnym świecie danego produktu. W raporcie znajdujemy również pewne dane dotyczące skuteczności wybranych metod.

Wśród ciekawostek, jakie znajdują się w dokumencie, warto wymienić najnowsze dane statystyczne dotyczące graczy. Widzimy więc, że obecny od premiery Nintendo trend tzw. "casual gamingu" nabiera mocy. Już teraz tylko nieco ponad połowę wszystkich graczy stanowią osoby w wieku 18-34 lat (55%). Pozostali fani rozrywki elektronicznej mieszczą się za to w przedziale 35+ (45%). Choć dane dotyczą rynku amerykańskiego, to dobrze ilustrują światowe trendy.

Pełen raport znajduje się na stronie Media Contacts (plik PDF). Zachęcamy do lektury.