Popularne platformy blokują reklamy w Rosji
-
- 27.02.2022, godz. 08:58
Odpowiadamy, jakie to są platformy i jakie mogą być konsekwencje.
W świetle ostatnich wydarzeń kilka popularnych platform ograniczyło pojawiające się reklamy w Rosji. Działanie ma na celu ograniczenie nie tylko rozpowszechnianie się dezinformacji, ale również możliwości zarabiania w serwisach.
Jako pierwszy restrykcje wprowadził Twitter. Informacje o tym pojawiły się na oficjalnym blogu platformy:
Tymczasowo wstrzymujemy emisję reklam na Ukrainie i w Rosji, aby zapewnić, że najważniejsze informacje dotyczące bezpieczeństwa publicznego są przekazywane na wysokim poziomie, a reklamy nie odwracają od nich uwagi.

fot. Twitter
Później dołączyły również Facebook i YouTube. Facebook wprowadził ograniczenia dla państwowych rosyjskich mediów - nie mają one możliwości reklamowania treści lub monetyzowania ich na swoich stronach. Zmianę ogłosił na Twitterze Nathaniel Gleicher, szef polityki bezpieczeństwa w Facebooku.
Zobacz również:
- Jak nauczyć się obcego języka? Z tymi aplikacjami spełnisz swoje postanowienia noworoczne
- Najlepsze routery na kartę SIM - jaki router kupić?
- Lista niebezpiecznych aplikacji na Android. Tych aplikacji nie instaluj! [23.02.2022]

fot. Twitter
YouTube, oprócz ograniczeń dotyczących reklamy, zablokował wspieranym przez państwo rosyjskim mediom możliwości zarabiania na platformie. Według danych redakcji Reuters, rzecznik YouTube Farshad Shadloo powiedział, że YouTube będzie rzadziej proponował użytkownikom rosyjskie media państwowe.
W dążeniu do zwalczania propagandy dołączył również Instagram. Na niektórych profilach pojawiły się oznaczenia - Media kontrolowane przez państwo. Oznacza to, że Instagram uważa, że wydawca może znajdować się pod częściową lub całkowitą kontrolą państwa.
Polecamy: Rosja wyrzucona z Mobile World Congress (MWC)










Źródło: theverge.com, reuters.com, twitter.com