Popularne platformy blokują reklamy w Rosji

Odpowiadamy, jakie to są platformy i jakie mogą być konsekwencje.

fot. PCWorld.pl

W świetle ostatnich wydarzeń kilka popularnych platform ograniczyło pojawiające się reklamy w Rosji. Działanie ma na celu ograniczenie nie tylko rozpowszechnianie się dezinformacji, ale również możliwości zarabiania w serwisach.

Jako pierwszy restrykcje wprowadził Twitter. Informacje o tym pojawiły się na oficjalnym blogu platformy:

Tymczasowo wstrzymujemy emisję reklam na Ukrainie i w Rosji, aby zapewnić, że najważniejsze informacje dotyczące bezpieczeństwa publicznego są przekazywane na wysokim poziomie, a reklamy nie odwracają od nich uwagi.

Popularne platformy blokują reklamy w Rosji

fot. Twitter

Później dołączyły również Facebook i YouTube. Facebook wprowadził ograniczenia dla państwowych rosyjskich mediów - nie mają one możliwości reklamowania treści lub monetyzowania ich na swoich stronach. Zmianę ogłosił na Twitterze Nathaniel Gleicher, szef polityki bezpieczeństwa w Facebooku.

Zobacz również:

Popularne platformy blokują reklamy w Rosji

fot. Twitter

YouTube, oprócz ograniczeń dotyczących reklamy, zablokował wspieranym przez państwo rosyjskim mediom możliwości zarabiania na platformie. Według danych redakcji Reuters, rzecznik YouTube Farshad Shadloo powiedział, że YouTube będzie rzadziej proponował użytkownikom rosyjskie media państwowe.

W dążeniu do zwalczania propagandy dołączył również Instagram. Na niektórych profilach pojawiły się oznaczenia - Media kontrolowane przez państwo. Oznacza to, że Instagram uważa, że wydawca może znajdować się pod częściową lub całkowitą kontrolą państwa.

Popularne platformy blokują reklamy w Rosji

fot. Instagram

Popularne platformy blokują reklamy w Rosji

fot. Instagram

Polecamy: Rosja wyrzucona z Mobile World Congress (MWC)

Źródło: theverge.com, reuters.com, twitter.com