Pracujesz na siedząco? Naukowcy odkryli ile musisz się ruszać

Naukowcy odkryli jak długo powinieneś się poruszać, aby zrównoważyć cały dzień siedzenia.

Pracujesz na siedząco? Naukowcy odkryli ile musisz się ruszać

pexels.com

Pracujesz zdalnie i spędzasz przy biurku całe dnie? A może wykonujesz inną pracę siedzącą? Bez względu na to, co konkretnie skłania Cię do pozostawania w jednej pozycji, powinieneś zainteresować się jak to zrównoważyć.

Naukowcy uważają, że nawet 40 minut umiarkowanej lub intensywnej aktywności fizycznej każdego dnia to właściwa ilość do zrównoważenia aż 10 godzin siedzenia w bezruchu. W pewnym stopniu już każda ilość ćwiczeń czy nawet samo wstawanie może pozytywnie wpływać na nasz organizm.

Zobacz również:

  • Lidl: urządzenia i akcesoria sportowe - aktualna oferta [06.12.21r.]
  • Od dziś nowe obostrzenia z powodu koronawirusa. Omikron już w Polsce?

Jest to oparte na metaanalizie dziewięciu badań, w których wzięło udział ponad 44 tys. osób w czterech różnych krajach.

U osób aktywnych fizycznie, wykonujących około 30-40 minut aktywności fizycznej w umiarkowanym lub intensywnym stopniu, związek między długim czasem siedzącym a ryzykiem śmierci nie różni się znacząco od tych, którzy spędzają na siedząco małą ilość czasu.

Innymi słowy, podjęcie zajęć takich jak jazda na rowerze, szybki spacer czy praca w ogrodzie może obniżyć ryzyko wczesnej śmierci.

Badania te są zgodne z nowymi wytycznymi WHO, które zalecają 150-300 minut umiarkowanych ćwiczeń lub 75-150 minut intensywnej aktywności fizycznej tygodniowo, aby przeciwdziałać siedzącemu trybowi życia.

Zobacz także: ABBA powraca po 40 latach jako hologramy

Źródło: sciencealert.com