Pragmatyczny co-branding

Konsumenci mają pragmatyczne podejście do nagród uzyskiwanych za korzystanie z kart kredytowych. Chcą elastyczności, dlatego najczęściej będą korzystać z karty pozwalającej im wybrać to, czego chcą i kiedy chcą - wynika z badania przeprowadzonego przez KRC Research na zlecenie MasterCard Worldwide.

Badanie objęło 1400 posiadaczy kart kredytowych w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, we Włoszech, w Rosji i Polsce.

3/4 konsumentów chce mieć kartę kredytową dającą nagrody, a niemal połowa przyznane im punkty wydałaby na siebie. 25% ankietowanych stwierdza, że przekazałoby punkty organizacji charytatywnej lub ekologicznej, a 20% wydałoby je na rodzinę i przyjaciół.

Blisko 60% ankietowanych chce zarazem karty kredytowej dającej elastyczne korzyści, pozwalającej na zmianę sposobu wykorzystania punktów dowolną ilość razy. Z ankiety wynika, że pomysłów nie brakuje. Ankietowani chcieliby rabaty na wycieczki (33%), bilety do kin, teatru lub na koncerty (26%), do spa (25%), lub nawet ufundowanie zmiany wystroju domu lub ogrodu (24%). Duże zainteresowanie dotyczy zniżek u tradycyjnych detalistów, 65% ankietowanych chciałoby mieć kartę kredytową z rabatem na dowolne zakupy. 57% otrzymywać usługę cash-back w postaci procentu ich wydatków na koniec roku.

Konsumenci najbardziej chcieliby odbierać nagrody w wielkich centrach handlowych (41%) lub na stacjach benzynowych (31%), biura podróży (24%) i producentów odzieży (23%).

Badania wykazały, że 1/3 konsumentów w Europie przyciąga karta kredytowa dająca moc nabywczą i prestiż. 1/3 chciałaby, by ich karta kredytowa była związana z silną marką detaliczną odzwierciedlającą ich osobiste zainteresowania (32%, najbardziej zainteresowani byli Polacy - 39%). 1/4 konsumentów zwraca uwagę na chwytliwy projekt karty (ogółem 24%, także w tym wypadku najbardziej zainteresowani byli Polacy - 37%). 1/4 chciałaby mieć możliwość zaprojektowania własnej karty (26%).