Prezentacja multimedialna krok po kroku
-
- Robert Szyszka,
- 30.11.2010, godz. 12:15
Wykłady, lekcje czy wypowiedzi wspierane prezentacją multimedialną są ciekawsze i na dłużej pozostają w pamięci. Poznaj możliwości programów PowerPoint oraz Impress i przygotuj imponujący pokaz. Dzięki naszemu poradnikowi Twoja prezentacja prezentacja multimedialna z pewnością przykuje uwagę widzów.

Zanim zaczniesz: jak powinna wyglądać dobra prezentacja?
Wskazówki dotyczące stworzenia dobrej prezentacji można podzielić na dwie grupy. Pierwsza obejmuje treść i sposób umieszczania informacji, druga techniczne metody i triki tworzenia pokazu.
Cechy merytoryczne:
- pokaz ma spełniać jedynie rolę wspierającą
- prezentacja powinna być dostosowana do grupy odbiorców
- sposób przedstawiania informacji musi być czytelny i logiczny
- błędy językowe są niedopuszczalne
- wskazane jest, by prezentowane tezy były krótkie
- treść warto zapisywać w formie prostych zdań, haseł
- pokaz powinien zawierać tytuł, streszczenie oraz spis treści
- na każdej planszy należy umieścić tytuł
- slajdy nie mogą być przeładowane
- jeden slajd to maksimum 5-6 linijek tekstu
- nie wolno zapominać o podaniu źródeł informacji i bibliografii
Cechy techniczne:
- kolorystyka prezentacji powinna być jednolita, najlepiej pastelowa, podkreślone tylko elementy szczególnie ważne
- sposób pojawiania się slajdów taki sam dla całej prezentacji
- tytuły powinny być większe, tekst mniejszy
- dźwięk należy stosować jedynie jako uzupełnienie
- format tekstu ma koncentrować uwagę odbiorcy, ale nie rozpraszać
- slajdy powinny być czytelne nawet z dużej odległości
- używaj prostej czcionki, bez ozdobników i dodatków
- listy punktowane i numerowane ułatwiają zapamiętywanie
- trójwymiarowa forma grafiki podkreśla szczegóły
- dobrze dobrane elementy graficzne pomagają zapamiętać przekaz
- schematy, wykresy, tabele są lepsze niż tekst
- animacje przyciągają uwagę, ale nie należy ich nadużywać, warto stosować w związku z opisywaną treścią, do objaśnienia zjawiska
- efekty specjalne nie mogą stanowić celu samego w sobie, lepiej stosować ich mniej i w sposób przemyślany