RFID - weryfikacja optymistycznych prognoz

Amerykańska grupa analityczna ABI Research przyznała, że podawane przez nią wcześniej przewidywania dotyczące przyszłorocznych przychodów z rynku usług RFID (Radio Frequency IDentification) są zawyżone. Specjaliści dodają jednocześnie, iż nie oznacza to, że sama technologia skazana jest na porażkę.

Prognozy ABI Research odnoszące się do przychodów z usług RFID w 2007 r. zostały zredukowane o 15 proc. - do poziomu 3,1 mld USD. Spółka zapewniła, że sama technologia identyfikacji radiowej będzie popularna, a dokonana weryfikacja nastąpiła jedynie po dogłębnym przeanalizowaniu czterech czynników, mających bezpośredni wpływ używanie RFID w praktyce.

Analitycy przyjrzeli się takim aspektom związanym z łańcuchami dostaw i zarządzaniem zasobami, jak: konsolidacja rynku, istniejące rozwiązania zintegrowane, dostępność gotowych pakietów oprogramowania obsługującego technologię RFID oraz zaawansowanie projektów dotyczących jej stosowania.

Pomimo zmian we wstępnych prognozach rynek RFID rozwija się swoim tempem. Niedawno jedna z dużych sieci handlowych - Tesco, zdecydowała się umieszczać tagi na opakowaniach z dostawą mleka. W ciągu kilku lat znaczniki mają pojawić się na większej liczbie produktów.