Raport GfK Polonia: Onkyo liderem wśród specjalistów

Najnowszy raport GfK Polonia wskazuje, że firma Onkyo po raz kolejny zajęła pozycję lidera sprzedaży wśród czterech firm specjalistycznych branży Hi-Fi audio w Polsce. Onkyo wyprzedziła tym samym takie marki jak Denon, Harman Kardon czy Yamaha.

Według najnowszego opracowania GfK Polonia za pierwsze trzy kwartały roku 2008, firma Onkyo objęła 5,7% udziału w szacowanym na 309 mln złotych rynku audio w Polsce. Oznacza to oznacza wzrost o 21,2% w stosunku do obrotów uzyskanych w tym samym okresie roku poprzedniego. Warto zaznaczyć, że cały rynek audio wzrósł w tym okresie o 15,2%.

W kategorii "amplitunery z Dolby Digital" firma Onkyo osiągnęła największą sprzedaż zagarniając 25,3% rynku szacowanego na 63,36 mln złotych. Wartości sprzedaży amplitunerów Onkyo wzrosła o 42%. Druga w kolejności firma Yamaha wykazała się sprzedażą o 26% mniejszą, a na trzecim miejscu uplasował się Denon ze sprzedażą aż o 35% mniejszą od lidera.

Warto zauważyć, że mimo minimalnego wzrostu sprzedaży ilościowej amplitunerów firmy Yamaha (o 3,5%), firma odnotowała wyraźny spadek wartości obrotów (o 13%) co może świadczyć o przesunięciu się oferty firmy w kierunku urządzeń tańszych.

Stosunkowo słabe wyniki odnotował Pioneer, który mimo wzrostu wartości sprzedaży amplitunerów o 29% jako jedyny uczestnik rynku odnotował minimalny, ale jednak spadek obrotów.

Harman Kardon odnotował najniższy udział w rynku amplitunerów A/V: 5,2% w ujęciu ilościowym i 8,5% w ujęciu wartościowym.