Raport: iPod touch i iPhone 3G konsolami do gier?

Firma iSource opublikowała interesujący raport oraz obszerny komentarz, który może stanowić doskonały punkt wyjścia dla dyskusji o urządzeniach iPod touch i iPhone 3G w roli mobilnych konsol do gier. W ciągu dwóch ostatnich miesięcy liczba dostępnych na te platformy gier wzrosła do blisko 2400 aplikacji. Wiele z gier rządzi na listach top 10 najczęściej popieranych programów na te platformy. Premierę gier na iPoda touch i iPhone3G zapowiadają również wielkie wytwórnie takie jak np. Electronic Arts czy Gameloft.

Według statystyk internetowego sklepu AppStore uruchomionego przez Apple, od lipca br. użytkownicy iPoda touch i iPhone 3G pobrali aplikacje ponad 200 milionów razy. Co ciekawe, na 10 najchętniej kupowanych aplikacji aż 7 to gry. Tytuły takie jak Super Manky Ball czy Spore Origins w ciągu kilku tygodni zanotowały setki tysięcy pobrań.

To jednak tylko część statystyk. Według raportu iSource we wrześniu 2008 roku w App Store można było kupić 900 gier, obecnie można wybierać już spośród ponad 2300 tytułów. Wśród nich są proste gry zręcznościowe, ale także światowe hity, w tym Spore, Bugdom 2 czy Real Soccer 2009. Mobilne wersje swoich największych hitów - Need For Speed, The Sims czy SimCity przygotowuje już Electronic Arts. Również Gameloft, który do tej pory wprowadził na iPoda 18 tytułów przymierza się do uruchomienia kolejnego. Ferrari GT Evolution ma się pojawić jeszcze w grudniu.

"Czasy kiedy iPod służył tylko do odtwarzania muzyki a telefon do wykonywania połączeń, minęły bezpowrotnie. Użytkownik chce mieć dzisiaj pod ręką odtwarzacz plików audio i video, dostęp do Internetu a dodatkowo przenośną konsolę do gier. To umożliwia zarówno iPod touch jak i iPhone 3G. Wraz z premierą tych urządzeń pojawiła się dla twórców gier nowa możliwość dystrybucji, z której skrzętnie skorzystali." - tłumaczy Paweł Małecki z firmy iSource będącej wyłącznym dystrybutorem firmy Apple w Polsce.

iPhone 3G i iPod touch zamiast kierownicy

iPhone 3G oraz iPod touch zadebiutowały niemal w tym samym czasie - w sierpniu i we wrześniu br. Są niemal bliźniaczo do siebie podobne zarówno jeśli chodzi o wygląd jak i możliwości (iPod touch to w praktyce iPhone 3G bez funkcji telefonu oraz GPS). Są też tak samo proste w obsłudze i posiadają kilka wspólnych elementów, które sprawiają, że oba urządzenia bardzo dobrze sprawdzają się w roli mobilnych konsol do gier. Są to: duży, 3,5 calowy, dotykowy wyświetlacz oraz akcelerometr - interfejs sterujący urządzeniem. Dzięki temu grą można sterować za pomocą ruchów iPodem.

Przykład gry na iPhone'a - Brothers In Arms: iPhone App Demo:

Co to w praktyce oznacza dla gracza - miłośnika np. gier wyścigowych? Aby skręcić bolidem na torze Formuły 1 wystarczy pochylić iPoda w lewo lub w prawo. Gdy pochylimy iPoda do przodu, nasz bolid przyśpieszy; gdy pochylimy go do tyłu, zwolni. - Taki sposób sterowania jest nie tylko dziecinnie prosty i intuicyjny, ale przede wszystkim bardzo wciągający. - przekonuje Paweł Małecki, product manager w iSource. "Po kilkunastu minutach zabawy użytkownik zamienia się w jeden wielki joystick wiercąc się w miejscu i przechylając na wszystkie strony. Dla przypadkowego obserwatora może to być zabawne, jednak użytkownik iPoda z pewnością tego nie zauważy. Dostępne gry są wciągające, zaskakują nie tylko grafiką 3D, ale także fabułą. W niczym nie przypominają prostych gier dostępnych na urządzenia mobilne jeszcze kilka lat temu". - dodaje Paweł Małecki.

Chcesz test - zagłosuj!

Firma iSource zaproponowała nam możliwość przetestowania najnowszej wersji iPoda touch wraz z kilkoma grami na tę platformę, tak abyśmy mogli osobiście przekonać się jak urządzenie wypada w tej roli. Postanowiliśmy zapytać Was czy w świetle powyższego artykułu chcielibyście przeczytać taki tekst. Prosimy o zagłosowanie w sondzie oraz ewentualny komentarz: