Raport: ile zarabia polski oddział Google?

Warszawskie biuro (20 osób) odpowiada za relacje z polskimi partnerami biznesowymi, edukowanie polskiego rynku nt. korzyści z reklamy internetowej, wspiera największych klientów i agencje, zajmuje się także marketingiem i komunikacją. W Krakowie znajduje się ośrodek R&D, w którym inżynierowie (ok. 60 osób kilkunastu narodowości) pracują nad nowymi projektami technologicznymi na skalę globalną (zajmują się głównie rozwiązaniami dla infrastruktury wyszukiwania, ale nie tylko). Centrum innowacyjno-operacyjne we Wrocławiu (ok. 100 osób dwudziestu narodowości) wspiera klientów online z całej Europy (np. od Francji, przez Niemcy i Polskę, po Rosję).

Wyniki finansowe

Google Poland uzyskuje przychody operacyjne ze świadczenia usług z zakresu reklamy i marketingu, badań i rozwoju oraz innych usług na rzecz spółek z grupy Google.

Zobacz również:

Raport: ile zarabia polski oddział Google?

Przychody spółki w 2008 r. wyniosły 63,6 mln zł i wzrosły w porównaniu z rokiem poprzednim o 222 proc.

Zysk, jaki spółka wygenerowała w 2008 r. wyniósł 2,7 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 643 proc.

Raport: ile zarabia polski oddział Google?

Od początku działalności Google Poland zasilana była w gotówkę przez spółki z grupy, zgodnie z jej zapotrzebowaniem. W 2008 r. spółka nie była też obciążona kredytami ani pożyczkami.

Udział w polskim rynku reklamy internetowej

Jak wynika ze wspólnych szacunków IAB i PwC, w 2008 r. polskie firmy wydały na reklamę w sieci łącznie 1,174 mld zł brutto. Prawie 23 proc. wpływów z reklamy on-line przeznaczono na marketing w wyszukiwarkach. Polegając na tych danych można szacować, że w 2008 r. do Google Poland należało około 15 proc. rynku SEM.