Raport: telewizyjne sklepy coraz popularniejsze

Ostatnie wyniki badań pokazują, że telewizyjna sprzedaż produktów przynosi coraz większe zyski. W 2007 roku biznes ten przyniósł swoim organizatorom wpływy w wysokości ponad 4 miliardów Euro. Za cztery lata sytuacja wyglądać ma jeszcze lepiej.

Badanie przeprowadzone przez firmę ScreenDigest pokazuje, że w 2007 roku wpływy z telewizyjnej sprzedaży produktów wyniosły około 4,2 miliardów Euro. W roku 2012 kwota ta ma się zwiększyć o 54 procent, do 6,4 miliardów.

Co ciekawe, liderem rynku jest Wielka Brytania. W kraju tym działa obecnie 40 stacji emitujących tego typu programy przez 24 godziny na dobę. Brytyjczycy mogą się również pochwalić najwyższą ilością wydanych pieniędzy na telewizyjne zakupy w przeliczeniu na jednego mieszkańca (25 Euro). Reszta krajów europejskich legitymuje się średnią o dziesięć Euro niższą.

Specjaliści ze ScreenDigest są zdania, że powodem rosnącej popularności telewizyjnej sprzedaży jest wzrost ilości programów emitujących oferty bez przerwy (24 godziny na dobę). Jest to bowiem znacznie bardziej skuteczne niż pojedyncze spoty emitowane w telewizji.

Drugim ważnym czynnikiem jest wzrost dostępności Internetu szerokopasmowego umożliwiającego oglądanie reklam niemal w każdym domu w Europie.

Badanie popularności telewizyjnych zakupów zostało przeprowadzone na terenie Europy Zachodniej. Analiza objęła takie kraje jak Belgia, Francja, Niemcy, Grecja, Włochy, Luksemburg, Holandia, Hiszpania oraz Wielka Brytania.