Reklama bez ciastek

Klienci amerykańskiej internetowej agencji reklamowej Interadnet mogą już korzystać z systemów zarządzających wyświetlaniem reklam, które nie zapisują na dysku internauty plików cookies.

Klienci amerykańskiej internetowej agencji reklamowej Interadnet mogą już korzystać z adserwerów (systemów zarządzających wyświetlaniem reklam), które nie zapisują na dysku internauty plików cookies. Chris Valas, wiceprezes ds. technicznych w Interadnet, ma nadzieję, że reklamodawcy, chcąc poprawić swój wizerunek w oczach swoich klientów, będą chętnie korzystać z nowej technologii. Ma to wpłynąć pozytywnie na obroty Interadnet.

Dwie największe firmy zajmujące się reklamą internetową: DoubleClick i Engage na razie nie oferują takich usług, jak Interadnet, nie wykluczają jednak, że zostaną one w niedługim czasie wprowadzone do cennika. Jednak ich przedstawiciele podchodzą dość sceptycznie do pomysłu. "Rezygnując z cookies, tracimy możliwość śledzenia przyzwyczajeń użytkowników, co wpływa ujemnie na skuteczność reklamy" - powiedział pracownik DoubleClick - firmy, która notabene niedawno miała niemałe problemy z przekonaniem sądu, że nie wykorzystywała informacji zawartych w cookies do celów niezgodnych z prawem.

Zobacz również: