Reklama po amerykańsku
-
- Arkadiusz Piasek,
- 24.04.2001, godz. 15:15
Według raportu Interactive Advertising Bureau, wartość rynku reklamy internetowej w USA wzrosła w czwartym kwartale ubiegłego roku o 9%.
Zgodnie z raportem przygotowanym przez firmę Interactive Advertising Bureau, wartość amerykańskiego rynku reklamy internetowej wzrosła w ciągu ostatniego kwartału ubiegłego roku o 9%. Wpływy z reklamy online wyniosły w czwartym kwartale 2000 roku ponad 2,2 mld USD. Trzy miesiące wcześniej kwota ta kształtowała się na poziomie 1,986 mld USD. W ostatnich trzech miesiącach roku 1999 dochody z reklamy internetowej osiągnęły poziom 1,7 mld USD. Aż 32% wszystkich reklamodawców online w USA to firmy informatyczne.
Czwarty kwartał jest z reguły najlepszym okresem do umieszczania reklam w Internecie. Wielu użytkowników sieci dokonuje wtedy zakupów świątecznych. Tym razem jednak wzrost ten był mniejszy niż wcześniej zakładano. Jest to wynikiem zmniejszania przez reklamodawców budżetów przeznaczonych na reklamę w sieci. W związku z tym wartość akcji niektórych firm internetowych spadła w ubiegłym roku nawet o 90%.
Zobacz również: