Reklamy nie będą głośniejsze od pozostałych programów. Nareszcie!
-
- 07.07.2016, godz. 13:58
Nadawanie reklam znacznie głośniejszych od pozostałych programów to strasznie denerwująca praktyka nadawców (wg KRRiT rekordzistą był tutaj w 2015 roku kanał TVP Warszawa). Na szczęście nadawcy poszli po rozum do głowy i postanowili wprowadzić zmiany rozwiązujące ten problem.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji potwierdziła w 2015 roku, że nadawcy często zwiększają poziom głośności emitowanych reklam. Z opublikowanego przez nią raportu wynikało, że:
- zwiększanie głośności dotyczyło 12 proc. bloków reklamowych w telewizyjnych kanałach naziemnych
- 6 proc. w kanałach satelitarnych
Za dwa lata koniec z tym
Dla tych, których praktyki te wyprowadzają z równowagi mamy przyjemną informację. Grupa nadawców (Telewizja Polska, Polsat, TVN, ITI Neovision) zdecydowała się bowiem na dobrowolne porozumienie i podpisanie we wrześniu 2016 roku dokumentu uwzględniającego zalecenie KRRiT dotyczące wdrożenia rekomendacji Europejskiej Unii Nadawców (EBU) dotyczącej normalizacji głośności wszystkich elementów programu na poziomie -23 LUFS. Oznacza to, że docelowo głośność na wszystkich kanałach wspomnianych nadawców będzie przez cały czas taka sama.
Na koniec jeszcze dwie ważne informacje:
- porozumienie zostanie wdrożone do końca 2018 roku
- porozumienie ma charakter otwarty, więc będą mogli do niego przystąpić inni nadawcy