Reklamy nie będą głośniejsze od pozostałych programów. Nareszcie!

Nadawanie reklam znacznie głośniejszych od pozostałych programów to strasznie denerwująca praktyka nadawców (wg KRRiT rekordzistą był tutaj w 2015 roku kanał TVP Warszawa). Na szczęście nadawcy poszli po rozum do głowy i postanowili wprowadzić zmiany rozwiązujące ten problem.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji potwierdziła w 2015 roku, że nadawcy często zwiększają poziom głośności emitowanych reklam. Z opublikowanego przez nią raportu wynikało, że:

- zwiększanie głośności dotyczyło 12 proc. bloków reklamowych w telewizyjnych kanałach naziemnych

- 6 proc. w kanałach satelitarnych

Za dwa lata koniec z tym

Dla tych, których praktyki te wyprowadzają z równowagi mamy przyjemną informację. Grupa nadawców (Telewizja Polska, Polsat, TVN, ITI Neovision) zdecydowała się bowiem na dobrowolne porozumienie i podpisanie we wrześniu 2016 roku dokumentu uwzględniającego zalecenie KRRiT dotyczące wdrożenia rekomendacji Europejskiej Unii Nadawców (EBU) dotyczącej normalizacji głośności wszystkich elementów programu na poziomie -23 LUFS. Oznacza to, że docelowo głośność na wszystkich kanałach wspomnianych nadawców będzie przez cały czas taka sama.

Na koniec jeszcze dwie ważne informacje:

- porozumienie zostanie wdrożone do końca 2018 roku

- porozumienie ma charakter otwarty, więc będą mogli do niego przystąpić inni nadawcy