Reklamy w Gmailu dostosują się do odbiorcy
-
- 31.03.2011, godz. 10:30
Google wprowadza nowy system dostarczania reklam w Gmailu. Poczta będzie sprawdzać zainteresowania oraz aktywność użytkowników i przesyłać im tylko te reklamy, które mogą ich zainteresować. Cała procedura ma działać podobnie jak Priorytety (Priority Inbox).

Nową funkcję (importance signals for ads) będzie można wyłączyć w opcjach
Polecamy:
- Gmail stawia na efektywność. Nowa usługa wychwyci najważniejsze maile
- USA: e-mail marketing najskuteczniejszy w Gmailu
Zobacz też:
Można powiedzieć, że Gmail będzie czytał maile i na podstawie ich treści pozna zainteresowania odbiorców i prześle reklamy zbliżone tematycznie. Brzmi to kontrowersyjnie, ale Google mówi, że cała procedura jest automatyczna. Nikt nie będzie osobiście czytał maili użytkowników, a informacje nie będą przekazywane reklamodawcom.
Zobacz również:
Procedura jest zbliżona do tej zastosowanej w funkcji Priorytety (Priority Inbox), która pomaga wyszukać wiadomości najcenniejsze dla odbiorców. Obecnie również reklamy będą dopasowywane do użytkownika na podstawie jego aktywności. Jeśli często otwiera reklamy wycieczek zagranicznych i wysyła maile na ten temat, to otrzyma kolejne oferty tego typu.
Jeśli jednak Gmail wybierze nieinteresujące reklamy, to użytkownik może oznaczyć je jako spam i nie będzie dostawał podobnych. Na początku nowe reklamy zostaną wprowadzone tylko w niektórych kontach. Z czasem dotrą do wszystkich. Z funkcji tej nie będzie trzeba korzystać. Google daje możliwość jej wyłączenia w opcjach konta pocztowego.