Rynek smartwatchy ciągle rośnie, znakomite wyniki za trzeci kwartał tego roku
-
- 08.11.2019, godz. 11:16
Firma analityczna Strategy Analytics opublikowała najnowszy raport dotyczący sprzedaży smartwatchy, okazuje się, że jest lepiej niż oczekiwano.

Według informacji opublikowanych przez Strategy Analytics, w trzecim kwartale bieżącego roku sprzedano 14,2 miliona inteligentnych zegarków. Wynik ten jest o 42% lepszy od rezultatów jakie uzyskano w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zdecydowanym liderem na rynku smartwatch jest Apple, zegarki z linii Apple Watch znalazły w ostatnim kwartale 6,8 miliona nabywców, co stanowi blisko połowę wszystkich sprzedanych urządzeń. Co więcej, w porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku, Apple zanotowało wzrost sprzedaży w tym segmencie na poziomie 51%.
Miejsce drugie należy do Samsunga, któremu udało się sprzedać 1,9 miliona smartwatchy, jest to wynik niemal dwukrotnie lepszy od tego, który udało się uzyskać w 2018 roku (wówczas sprzedano niecałe 1,1 miliona zegarków). Do koreańskiego producenta należy obecnie 13% całego rynku. Najpopularniejszym urządzeniem był oczywiście Galaxy Watch Active 2, który według analityków jest w stanie osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty w nadchodzących miesiącach.
Podium zamyka marka Fitbit, która spadła z drugiego miejsca. Amerykański producent co prawda sprzedał 1,6 miliona smartwatchy, ale jego ogólny udział w rynku zmalał z 15 do zaledwie 11 procent. Z całą pewnością przejęcie przez Google pomoże firmie w rywalizacji z największymi konkurentami.
Rynek smartwatchy jest w coraz lepszej kondycji. Analitycy firmy Strategy Analytics sugerują, że rosnąca popularność smartwatchy jest powiązana z trybem życia konsumentów, którzy coraz częściej wymagają od swoich urządzeń, aby wspierały ich w dbaniu o kondycję i zdrowie. Z całą pewnością wejście na rynek kolejnych graczy, jak choćby Xiaomi (Mi Watch), wpłynie pozytywnie na jego dalszy rozwój.
źródło: strategyanalytics.com









