S3 Graphics Chrome 530 GT z obsługą API OpenGL 3.0

S3 Graphics opublikowała dziś wersję beta sterownika do najnowszej wersji API OpenGL 3.0 umożliwiającego wykorzystanie otwartego standardu 3D opracowanego przez Khronos Group w nowej serii programowych procesorów grafiki Chrome 500. Na rynku jest już również dostępny pierwszy produkt obsługujący najnowszy API OpenGL 3.0, czyli S3 Graphics Chrome 530 GT.

Sterowniki pozwalają w pełni wykorzystać API OpenGL 3.0, umożliwiając programistom ulepszenie aplikacji i pełne wykorzystanie możliwości sprzętowych procesorów Chrome 500 do realistycznego renderingu 3D. Nowe funkcje w OpenGL 3.0 to nowa wersja języka jednostek cieniowania GLSL, obiekty siatki wierzchołków, 32-bitowe tekstury FP, cztery nowe metody kompresji tekstur, rendering/blending sRGB oraz ulepszenia wydajności dla warunkowego renderingu z bardzo wydajnym indeksowaniem siatek.

Pierwszy produkt S3 Graphics obsługujący najnowszy API OpenGL 3.0 - S3 Graphics Chrome 530 GT - jest dostępny w sklepie internetowym Gstore.

S3 Graphics Chrome 530 GT z obsługą API OpenGL 3.0

S3 Graphics Chrome 530 GT

S3 Graphics Chrome 530 GT z obsługą API OpenGL 3.0

S3 Graphics oferuje zaawansowaną linię oddzielnych procesorów grafiki w serii Chrome 400 i Chrome 500, zapewniających najlepsze wrażenia w grafice dwu- i trójwymiarowej. Akceleracja oferowana przez procesory Chrome Series w aplikacjach OpenGL 3.0 znajduje zastosowanie w grach, komputerowo wspomaganym projektowaniu, stacjach roboczych oraz innych, zbliżonych obszarach w segmencie PC i stacji roboczych. Najnowszy sterownik beta OpenGL 3.0 jest dostępny pod tym adresem.

S3 Graphics Chrome 500 to najnowsza architektura grafiki S3 Graphics obsługuje zarówno OpenGL 3.0 jak i DirectX 10.1. W skład rozwiązań wchodzi silnik ChromotionHD umożliwiający odtwarzanie najnowszych standardów HD z funkcją obrazu w obrazie, obsługę płyt Blu-ray i sprzętową akcelerację formatów H.264, MPEG-2, VC-1, WMV-HD i AVS. Procesory Chrome 500 integrują najnowsze rozwiązania z zakresu audio i wyświetlania, w tym DisplayPort z HDCP, HDMI z HDCP, dual-link DVI z HDCP i dwukanałowy LVDS. GPU sprzętowo obsługuje również kontrolery dźwięku przestrzennego Dolby 7.1 i HD Audio. Więcej informacji o specyfikacji OpenGL na oficjalnej stronie.