Samochody, kolejki i Star Wars


Wyjście z zakrętu przy dużej prędkości i tylko z lekkim poślizgiem jest sztuką, której opanowanie(wraz z precyzyjnym wyborem optymalnego toru jazdy)zapewniają zwycięstwo i dobrą zabawę. Niełatwo jest wygrać wyścig, bo konkurenci jeżdżą całkiem nieźle, mają większe doświadczenie, i nie testują aut w crush-testach. Oczywiście cała zabawa polega na nieustannej rywalizacji, nigdy nie ma tak, że jeden kierowca z pole-position potrafi przez cały wyścig utrzymać prowadzenie. Jeden nieudany skręt i jesteś na końcu. Skutkiem rywalizacji są często drobne otarcia i stłuczki, pogięta maska, pogruchotane zderzaki, wybite szyby, powyginane drzwi i błotniki. Uszkodzenia samochodu mają też wpływ na zachowanie się samochodu i osiągi silnika. Do mety dojedzie raczej ten zawodnik, który dba o samochód nie zderzając się z poboczem i nie spychając przeciwników z drogi.

Dodatkową atrakcją jest wielofunkcyjny replay dostępny po wyścigu. Dzięki różnym ustawieniom kamer możemy podziwiać zarówno własne wyczyny na torze jak i każdego innego zawodnika. Aby być w pełni usatysfakcjonowanym, dla TOCA 2 potrzebny będzie dość szybki komputer z dobrą kartą graficzną i -najlepiej - z akceleratorem 3D.

Rollercoaster Tycoon

To szansa utworzenia własnego parku rozrywki pełnego superkolejek, torów wodnych, basenów i ogrodów. W parku budujemy całą infrastrukturę, tak aby wszystkie atrakcje przynosiły nam w pełni kapitalistyczny dochód. Na starcie wybieramy miejsca, na których zbudujemy nasz park "od zera" lub dostajemy już gotowy - a wtedy naszym zadaniem jest takie zarządzanie, aby nie tylko zaczął przynosić pożądane zyski, ale wręcz aby przemnożyć jego wartość przez sporą liczbę całkowitą! Jako menedżer musimy prowadzić m.in. księgi rachunkowe, czy negocjować umowy kupna dodatkowych terenów, by park mógł się rozrastać. Najważniejsze jest jednak, aby klienci byli zawsze zadowoleni. Ponieważ potrafią szybko się znudzić, jeżdżąc tą samą kolejką, ważne jest ,aby przebudowywać stare lub budować zupełnie nowe atrakcje, które zatrzymają klientów w parku i przyciągną nowe tłumy.

Ze wzrostem skomplikowania i atrakcyjności kolejek, wzrastają jednak i oczekiwania gości. Musimy ciągle budować lepsze, szybsze i bezpieczniejsze, korzystając z gotowych planów przygotowanych przez dział badań i rozwoju albo dać się ponieść wyobraźni i budować kolejki, którymi w marzeniach zawsze chcieliśmy jeździć. Gdy park już jest gotowy, trzeba zatrudnić jego obsługę: agentów ochrony, sprzątaczy, inżynierów i obsługę. Właściwe zarządzanie pracownikami w wielkim parku rozrywki jest konieczne i ważne, ale nie sprawia trudności. Najważniejszy jest tu klient i to co ma on do powiedzenia. W każdym momencie można dowiedzieć się, co ludzie sądzą o kolejkach, cenach i jaką mają opinię o parku. Dzięki ich komentarzom możemy zidentyfikować przyczynę(y) niezadowolenia i naszych ewentualnych problemów finansowych.

Grafika robi duże wrażenie głównie dzięki starannie zaprojektowanym i ładnie prezentującym się lunaparkowym atrakcjom oraz dużej liczbie detali. Można np. usłyszeć krzyczących z przerażenia ludzi, gdy kolejka robi ogromną pętlę i/lub wpada do ciemnego tunelu. Po pewnym czasie jednak park jest już zbyt duży, aby go dalej rozbudowywać, więc rozpoczynamy budowę... nowego, jeszcze lepszego. Rollercoaster Tycoon to jedna z najlepszych gier handlowo-strategicznych dostępnych na rynku. Wymagania: zalecany procesor Pentium 200/32MB, 45 MB wolnej przestrzeni na dysku.