Samsung liderem sprzedaży 3D TV i LCD- koreański koncern rządzi rynkiem TV w Europie

Samsung na rynku telewizorów ma silną pozycję nie tylko w USA, ale także w Europie. Najnowsze dane firmy GfK wskazują, że do Samsunga należy ponad 30 proc. rynku telewizorów LCD i ponad 45 proc. telewizorów 3D.

Samsung

Samsung

Dane firmy GfK obejmują sprzedaż telewizorów LCD w Europie w okresie od stycznia do maja 2011 roku.

Samsung wygrywa w LCD

Samsung obecnie posiada 30,8 proc. rynku telewizorów LCD, a jego koreański rywal - LG - ma zaledwie 15,9 proc. rynku LCD TV. Jeżeli liczyć tylko droższe telewizory, to przewaga Samsunga jest jeszcze bardziej okazała. - 39,4 proc. rynku telewizorów LCD powyżej 40 cali oraz 39.5 proc. udziału w telewizorach Full HD - takie są wyniki Samsunga.

3D TV - Samsung lideruje w Europie, rządzi w USA

A 3D TV? Samsung posiada aż 45,4 proc. udziałów w rynku 3D TV. To niemal połowa wszystkich sprzedawanych telewizorów 3D. Ale to jeszcze nic, bo w maju w USA Samsung zdobył grubo ponad połowę całego amerykańskiego rynku telewizorów 3D. Wynik 58,4 proc. jest iście imponujący, w tym samym czasie w Europie koreański koncern osiągnął 50.5 proc.

Sprzedaż 3D TV ew Europie (od maja do stycznia 2011 r.)

1. Samsung - 45,4 proc.

2. Sony (23,8 proc.)

3. Panasonic (10,3 proc.)

4. LG (8,1 proc.)

Z danych jasno więc wynika jeden wniosek - wygrywa aktywne 3D, pasywne 3D to wciąż margines. LG jako jedyny koncern z pierwszej czwórki wspiera pasywne 3D, a jest dopiero na czwartym miejscu.

Czy LG nie udała się kontrofensywa 3D?

Samsung od dawna rządzi rynkiem TV i nie zapowiada się, żeby mało się to zmienić Zaskakująco słabe są dane sprzedażowe LG, jeżeli chodzi o telewizory 3D. Cinema 3D miało podbić serca użytkowników tańszymi i wygodniejszymi okularami pasywnymi, a tymczasem wygląda na to, że konsumenci wolą jednak telewizory 3D producentów wspierających aktywne 3D. Przynajmniej w Europie. Czy kontrofensywa 3D przeciw Samsungowi się nie udała? Jeszcze chyba za wcześnie na taki wnioski, ale LG raczej nie powinien mieć powodów do zadowolenia. Natomiast Samsung może się cieszyć - jego pozycja lidera na rynku TV jest niezagrożona.

Źródło: What HiFi