Samsung zamierza pakować więcej nowości do smartfonów ze średniej półki

Dobra wiadomość dla konsumentów, których nie stać na najdroższe smartfonowe nowości. W ramach strategii Samsunga, o której opowiedział szef działu mobilnego, koreański gigant zamierza poświęcić więcej uwagi urządzeniom ze średniej półki cenowej. Co to w zasadzie oznacza?

Samsung Galaxy A6

Patrząc na wyniki sprzedaży smartfonów wyraźnie widać, że prym wiodą obecnie modele ze średniej półki cenowej, za które trzeba zapłacić w okolicach 1500 złotych. Nic dziwnego, bowiem już za takie pieniądze jesteśmy w stanie dostać urządzenie o przyzwoitej specyfikacji. Często jednak w tym segmencie byliśmy skazani na drugie miejsce w kolejce po nowe funkcje, zarezerwowane głównie dla posiadaczy flagowców.

To się jednak zmienia, a przynajmniej w Samsungu. Jak tłumaczył w rozmowie z serwisem CNBC zarządzający działem mobilnym koreańskiego giganta DJ Koh, nowa strategia zakłada większy nacisk na umieszczanie nowości w smartfonach ze średniej półki (w tym kontekście pojawiło się odniesienie do popularnej serii Galaxy A). Chodzi o to, że młodszy konsument w kraju rozwijającym się chętniej sięgnie po telefon, który będzie miał mu coś nowego do zaoferowania.

Wilk syty i owca cała. Krok w dobrą stronę

Widać tu wyraźnie, że Samsung odczuwa podgryzanie jego pozycji w średnim segmencie przez chińskich konkurentów (między innymi Huawei i Xiaomi). Jeśli dorzucimy do tego stagnację w sektorze flagowców (ze względu na wysokie nasycenie rynku), staje się jasne, że Koreańczycy muszą skuteczniej rywalizować właśnie w nieco niższej i jednocześnie bardziej przystępnej kategorii produktów.

W ramach zmian możemy liczyć między innymi na częstsze premiery smartfonów ze średniej półki. Co więcej, najwyższe serie Galaxy S oraz Note stracą swoją uprzywilejowaną pozycję w portfolio firmy pod względem innowacyjnych rozwiązań. Czy to źle? Niekoniecznie. Może się okazać, że wzmocnienie średniego sektora może się Samsungowi przysłużyć do utrzymania pozycji lidera rynku. Z tej pozycji nie będzie łatwo go konkurencji zrzucić.