Samsung zwraca kasę (i zbiera dane osobowe)

Koncern Samsung uruchomił akcję promocyjną pod nazwą "System Zwrotu Kasy". W ramach kampanii nabywcy wybranych modeli telewizorów firmy otrzymają zwrot 500 zł.

Strona promocji System Zwrotu Kasy

Promocją objętych zostało 15 modeli telewizorów a, zarówno LCD (modeleLE55B653, LE55B652, LE55B651, LE55B650, LE53B750, LE52B620) jak i LCD z podświetleniem LED (UE55B7020, UE55B7000, UE46B8000, UE46B7020, UE46B7000, UE46B6000) oraz plazm (PS63B680, PS58B850, PS58B680).

Promocja trwa od 22 lutego do 21 marca. Kupno jednego z wymienionych powyżej odbiorników w okresie promocji uprawnia nabywcę do ubiegania się o zwrot kwoty 500 zł. Wymagane jest do tego wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie System Zwrotu Kasy.

Formularz należy wydrukować i wraz z dowodem zakupu wysłać pocztą na wskazany na stronie adres. Pieniądze zostaną przelane na podane w formularzu konto po zweryfikowaniu zgłoszenia.

W oficjalnym komunikacie Samsunga, towarzyszącym uruchomieniu promocji, czytamy: "System Zwrotu Kasy to akcja, która oferuje konsumentom wymierną korzyść o charakterze finansowym, zwiększając atrakcyjność telewizorów marki Samsung. Chcemy w ten sposób jeszcze bardziej wzmocnić pozycję marki przy podejmowaniu decyzji zakupowych przez klientów końcowych w segmencie RTV" (Michał Grzeliński, CE Marketing Manager w Samsung Electronics Polska).

Komentarz PC Worlda

Z punktu widzenia klienta forma promocji wydaje się atrakcyjna - producent zwraca mu przecież część kosztów poniesionych na zakup urządzenia. Tyle tylko, że klient musi podać swoje dane, tj. adres zamieszkania i informacje kontaktowe, a nawet numer konta bankowego. Jeżeli Samsung chciał w ten sposób zwiększyć atrakcyjność marki, to naszym zdaniem lepszy skutek odniosłoby po prostu obniżenie cen odbiorników (skoro część kwoty i tak jest zwracana klientowi).

Tymczasem uczestnicy promocji, którzy podadzą swoje dane teleadresowe, muszą liczyć się z ich wykorzystaniem przez Samsunga do celów marketingowych.

Komentarz Samsunga

Wykorzystywanie danych klientów przez Samsunga w dalszych działaniach marketingowych potwierdził w rozmowie z nami Michał Grzeliński. Przedstawiciel firmy tłumaczy to jednak faktem, że nawiązanie bezpośrednich relacji z klientami jest jednym z celów tego rodzaju akcji promocyjnych.

"Jest to pierwsza tego typu akcja prowadzona przez Samsung Electronics Polska, dlatego czas jej trwania został ograniczony do jednego miesiąca. Akcja System Zwrotu Kasy ma za zadanie zwrócenie uwagi klientów na telewizory marki Samsung, w tym objęte promocją modele o dużych przekątnych ekranów. Promocja skierowana jest przede wszystkim do klienta końcowego, dlatego zależy nam na tym, żeby to do tej grupy trafiła bonifikata. Dzięki akcji typu cashback, mamy również gwarancję, że korzyści dla klientów będą takie same, niezależnie od kanału dystrybucji" - ocenia Grzeliński.

Aktualizacja: 22 lutego 2010 16:51

Do artykułu dodany został komentarz Michała Grzelińskiego z firmy Samsung.