Serwerowa ofensywa Intela
-
- Agnieszka Madej,
- 16.05.2001, godz. 12:48
Intel uruchomił internetowe centrum pomocy dla partnerów handlowych oferujących urządzenia serwerowe. Koncern rozpoczął też ekspansję na rynek serwerów dla telekomunikacji, gdzie dominuje Sun Microsystems.
Intel uruchomił na swoich stronach internetowych specjalny serwis dla partnerów zajmujących się sprzedażą serwerów, który ma pomóc im w odpowiednim skonfigurowaniu urządzeń, zgodnie z oczekiwaniami klientów. Serwis ma pomóc w udzieleniu odpowiedzi na pytania, jaka ma być optymalna wielkość serwera oraz jakie należy zastosować w nim podzespoły. Gdy wypełnimy umieszczoną w serwisie ankietę i odpowiemy na pytania np. "Ilu użytkowników ma obsłużyć serwer?", pracownicy Intela prześlą szczegółową odpowiedź, jak serwer ma wyglądać: jakie zastosować w nim procesory, płytę główną, moduły pamięci.
Intel ma w USA 10 tys. partnerów zajmujących się sprzedażą serwerów - obsługują oni głównie małe i średnie przedsiębiorstwa, ale również szkoły, uniwersytety, instytucje rządowe. Choć inicjatywa Intela dotyczy na razie USA, w trzecim kwartale tego roku powstanie serwis doradczy obsługujący inne rynki, między innymi Europy Środkowo-Wschodniej.
Jednocześnie Intel postanowił wkroczyć na rynek serwerów przeznaczonych specjalnie dla operatorów telekomunikacyjnych, gdzie dotychczas dominującą pozycję zajmował Sun Microsystems. Nowa seria serwerów ma lepiej wspierać ofertę sektora telekomunikacyjnego, m.in. ujednoliconą komunikację, usługi hostingowe czy wirtualne sieci prywatne. Intel zapowiada, że jego serwery będą miały lepsze osiągi, więcej możliwości wykorzystania i niższą cenę niż urządzenia firmy Sun. Do tej pory Sun był liderem na rynku serwerów dla telekomunikacji, sprzedając w Europie 40 tys. serwerów Netra.