Serwisy społecznościowe przez TV? - 1/3 użytkowników jest za

Ciekawe wyniki badań opublikowała firma ABI Research. Wynika z nich jasno, że nieco więcej niż 1/3 użytkowników chciałaby mieć dostęp do serwisów społecznościowych oraz komunikatorów internetowych przez telewizję.

Firma ABI Research opublikowała badania z których wynika, że aż 36% użytkowników Sieci chciałoby mieć dostęp do serwisów społecznościowych oraz komunikatorów internetowych przez telewizję. Jak pokazują dane, z pierwszej opcji skorzystałyby przede wszystkim starsze pokolenia. Wysyłanie wiadomości tekstowych zainteresowałoby z kolei młodszych użytkowników.

Jason Blackwell z ABI Research jest zdania, że obecnie wśród wielu rodzin kształtuje się moda na rodzinne spędzanie wolnego czasu przy konsoli czy grach.

"Dziś miliony użytkowników na całym świecie korzysta z gier, w których udział może brać cała rodzina. Rosnąca popularność serwisów społecznościowych sprawia, że chcą oni również w podobny sposób utrzymywać kontakt ze swoimi przyjaciółmi i znajomymi. Dlatego właśnie dostęp do takich usług z poziomu telewizora znajdującego się w dużym pokoju, spotkałby się z niemałym zainteresowaniem."

Wszystko wskazuje na to, że na podobne rozwiązania nie będzie trzeba długo czekać. Na tegorocznym Consumer Electronics Show firma Intel zaprezentowała bowiem telewizor pozwalający na uruchomienie mniejszych aplikacji oraz prowadzenie rozmów tekstowych.

Zobacz także:

GIODO skontroluje serwisy społecznościowe

Krótko: Facebook obchodzi 5 urodziny!

Szwecja: szefowie sprawdzają kandydatów do firm na Facebooku