Snapchat vs TikTok? Nowa funkcja monetyzowanych wyzwań

TikTok jest obecnie najpopularniejszą platformą do publikacjo krótkich filmów o różnej tematyce. Niegdyś znajdujący się na dokładnie tej samej pozycji Snapchat postanowił zawalczyć o swoje.

Źródło: Snapchat

Snapchat w ogłosił nowy sposób na umożliwienie twórcom monetyzacji ich treści poprzez Spotlight Challenges. W próbie konkurowania z platformą TikTok, Snapchat będzie teraz płacić nagrody pieniężne, aby zachęcić swoich użytkowników do tworzenia treści w tej sieci społecznościowej.

Wiadomość została udostępniona przez firmę na swoim oficjalnym blogu. Według Snapchata, twórcy będą mogli zarabiać pieniądze dzięki Spotlight Challenges. Nagrody pieniężne wahają się od 250 dolarów do nawet 25 000 dolarów, chociaż firma twierdzi, że większe nagrody będą oferowane za konkretne wyzwania.

Zobacz również:

  • Instagram obawia się utraty nastoletnich użytkowników
  • Facebook zmieni nazwę
Źródło: Souvik Banerjee / Unsplash

Źródło: Souvik Banerjee / Unsplash

Snapchatterzy mogą wygrać część całkowitej kwoty nagrody dostępnej dla każdego wyzwania Spotlight, która zazwyczaj będzie wynosić od 1000 dolarów do 25 000 dolarów, choć czasami firma może udostępnić większą sumę dla konkretnego wyzwania. Minimalna nagroda, którą Snapchatter może wygrać w wyzwaniu Spotlight, to 250 USD.

Użytkownicy mogą znaleźć wyzwania dostępne na stronie Trendy w aplikacji Snapchat. Dla każdego wyzwania sieć społecznościowa wybierze 50 najistotniejszych zgłoszeń, które zostaną ocenione pod kątem ich "kreatywności i oryginalności". Snapchat twierdzi, że średnio od 3 do 5 zwycięzców zostanie wybranych w każdym wyzwaniu.

Spotlight Challenges będą dostępne od listopada, lecz niestety wyłącznie dla użytkowników z USA w wieku powyżej 16 lat. Firma twierdzi, że wyzwania zostaną rozszerzone na więcej krajów w nadchodzących miesiącach, ale szczegóły nie są znane.