Sony broni kontrowersyjnej reklamy

Sony Computer Entertainment broni się przed zarzutami o rasizm, jakie pojawiły się po umieszczeniu na billboardach reklam modelu PSP w nowym kolorze.

O sprawie pisaliśmy wczoraj. Agencja reklamowa Sony - TBWA - zaprojektowała reklamę, którą można interpretować jako wyrażającą treści rasistowskie. Obrazy przedstawiały dwie walczące kobiety. Obie miały odmienny kolor skóry.

Przedstawiciel japońskiej firmy stwierdził, że kampania nie ma rasistowskiego przekazu i jest częścią większej kampanii marketingowej.

Jej celem jest podkreślenie różnicy pomiędzy czarnym a białym modelem PSP. Wzorów plakatów jest bardzo wiele (około 100). Wszystkie zostały zaprojektowane w ten sposób, aby uwidocznić wspomnianą różnicę.

Argumenty Sony nie trafiają do wszystkich. Przedstawiciel brytyjskiego oddziału korporacji stanowczo stwierdził, że billboardy nie pojawią się na terenie Zjednoczonego Królestwa. Można spodziewać się podobnych decyzji w innych państwach.

Kto ma rację? Czy prawdziwy rasizm nie przejawia się właśnie w dostrzeganiu takich treści na billboardach? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.