Spada reklama

W trzecim kwartale br. rynek reklam internetowych wciąż znajdował się w trudnej sytuacji, spowodowanej głównie upadkiem licznych dotcomów oraz ograniczeniem wydatków na reklamę w ogóle.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę CMR, w pierwszych trzech kwartałach 2001 roku całkowite wydatki na reklamę internetową wyniosły 2,1 mld USD, o 17% mniej niż w analogicznym okresie roku 2000.

W III kw. br. w USA wydatki na reklamę zmniejszyły się o 12,2%, głównie z powodu wydarzeń z 11 września. Ogłoszeniodawcy wycofali swoje reklamy w większości mediów, również w Internecie.

Zobacz również:

Yahoo, który zazwyczaj dostaje największy kawałek reklamowego tortu, w pierwszych trzech kwartałach 2001 r odnotował spadek przychodów ze sprzedaży powierzchni reklamowej o 8,6%, do 284 mln USD.

W tym roku najwięcej na reklamy w Sieci wydał internetowy dom aukcyjny eBay - 35,7 mln USD, na drugim miejscu znalazł się dotychczasowy lider - General Motors - z sumą 35,5 mln USD.

Zdaniem Georga Shababba z CMR, w branży reklam internetowych dno recesji zostało już osiągnięte, jednak "mało prawdopodobny jest powrót do dobrych wyników z 2000 roku".