Spotify rządzi, ale Apple Music rośnie w siłę

Raport The Wall Street Journal podaje, że zarówno Spotify, jak i Apple Music zyskują subskrybentów. Ale w USA przeważa ten drugi serwis.

Liczba płatnych subskrybentów Apple Music w USA przekroczyła liczbę osób korzystających ze Spotify Premium. I przewaga jest znaczna - wynosi 2 miliony użytkowników. W przypadku Apple jest to 28 milionów osób, czyli z płatnego Spotify korzysta 26 milionów. Jednak globalnie rządzą Szwedzi - z ich serwisu korzysta obecnie 207 milionów osób, dzięki czemu mocno stoją na pozycji lidera streamingu muzyki. Spośród tych 207 milionów, 96 to użytkownicy płatnej edycji lub osoby korzystające z wersji testowej. Apple może pochwalić się regularnymi wpłatami od 50 milionów subskrybentów - z czego wspomniane 28 milionów, więc ponad połowa, to użytkownicy z USA.

Apple Music w Europie ma się znacznie gorzej, a jedną z przyczyn tego stanu rzeczy jest utożsamianie usługi wyłącznie z urządzeniami marki. Tymczasem są już od dawna dostępne odpowiednie aplikacje dla systemów Windows i Android. Ponadto w marcu 2019 samo Spotify zgłosiło Apple do Komisji Europejskiej za praktyki monopolistyczne, min. wymuszanie korzystania z systemu płatności Apple (na czym firma z Cupertino zarabia 30% od transakcji). Tymczasem Apple może wzmocnić swoją pozycję po starcie Apple TV i Apple Arcade - prawdopodobnie nastąpi integracja wszystkich usług, co podniesie liczbę ogólnych użytkowników Apple Music.