Spotify zawiesza reklamy polityczne w 2020 roku

Według Reuters'a Spotify nie będzie sprzedawać reklam politycznych w swoim serwisie streamingowym.

Spotify powstało zaledwie 11 lat temu, a może poszczycić się mianem najpopularniejszej na świecie płatnej usługi strumieniowania muzyki. Przedsiębiorstwo zatrudnia ponad 3500 pracowników i posiada prawie 141 milionów aktywnych subskrybentów.

Źródło: spotify.com

Źródło: spotify.com

Firma oferuje dostęp do swojej usługi w ramach darmowej i płatnej subskrypcji. Darmowa opcja Spotify Free pozwala odtwarzać muzykę ze Spotify, ale obarczona jest wieloma ograniczeniami. Jednym z nich są reklamy odtwarzane podczas zmian utworów.

Jak dobrze wiemy w Stanach Zjednoczonych podobnie, jak w Polsce w 2020 roku organizowane są wybory prezydenckie, a serwis streamingowy z tak dużymi zasięgami mógłby stać się świetnym nośnikiem informacyjnym. W związku z dużą presją ze strony społeczeństwa, a także organów administracji publicznej Spotify podobnie, jak kilka innych firm z branży nie będzie sprzedawać reklam politycznych. Wcześniej na podobny ruch zdecydował się Twitter oraz Google.

Spotify wydało specjalne oświadczenie, w którym informuje, że "W tym momencie nie mamy jeszcze niezbędnego poziomu solidności w naszych procesach, systemach i narzędziach, aby odpowiedzialnie zatwierdzać i przeglądać te treści".

Firma zapewnia, że będzie modyfikować swoje narzędzia tak, aby możliwe było filtrowanie wiadomości politycznych i nie odtwarzanie ich w usłudze. Jednocześnie Spotify, jako firma, która sprzedawała reklamy polityczne nie odpowiedziało na pytanie Reutersa o przychody z tego typu reklam.

Według Eric'a Wilsona - stratega cyfrowego partii Republikańskiej "Spotify nie był wcześniej powszechnie używaną platformą reklamową dla kampanii internetowych..., ale ponieważ inne platformy internetowe ograniczyły swoje polityczne zasoby reklamowe, reklamodawcy byli na polowaniu na nowe opcje".

Spotify zapowiedziało także, że nie będzie sprzedawać reklam organom zaangażowanym w legislacje i sądownictwo.

Źródło: reuters.com