Sprzedane! I co dalej? Logistyka wysyłek
-
- 22.08.2011, godz. 15:30
Przegląd - firmy kurierskie:
- DHL
- UPS
- Siódemka
- DPD
- K-EX
Firmy kurierskie
Alternatywą dla Poczty Polskiej może być któraś z firm kurierskich.
Podpisując umowę o współpracy, upraszczasz rozliczenia (będziesz otrzymywać zbiorczą fakturę za usługi), możesz także wynegocjować korzystny rabat - w praktyce bywa, że duże firmy płacą za przesyłkę połowę ceny detalicznej. Warunkiem jest jednak zobowiązanie się do wysyłania minimum kilkudziesięciu przesyłek w miesiącu, co dla nowo uruchomionego sklepu może być trudne do spełnienia. Korzystając z usług kuriera, otrzymujesz do dyspozycji narzędzia pozwalające na śledzenie trasy przesyłek. Możesz wówczas przekazać klientowi informację, kiedy ma się spodziewać paczki. Przesyłki kurierskie bywają realizowane szybciej, chociaż ze względu na oszczędności niewiele sklepów udostępnia opcję dostarczenia klientowi w ten sposób towaru w godzinach popołudniowych lub w weekendy.
Rozpoczynając współpracę z firmą kurierską, warto wcześniej sprawdzić ceny, jakość usług, obsługiwane sposoby płatności czy też możliwość wysyłania paczek za granicę. Pomoże wam w tym nasz krótki przegląd.
Zobacz również:
- Ile trwa dostawa PlayStation 5? Sklepy nam odpowiedziały! (02.05.2023)
- Sklepy nie stosują się do dyrektywy Omnibus? UOKiK nasyła kontrole i weryfikuje
DHL
DHL (www.dhl.com.pl) to działające od 1969 r. przedsiębiorstwo zajmujące się przewozem przesyłek i logistyką. Ceny standardowych przesyłek krajowych to około 40 zł za paczkę do 1 kg, 50 zł za paczkę do 5 kg i 58 zł za paczkę do 10 kg. Warto przy tym zwrócić uwagę, że są to tylko ceny orientacyjne za jednorazową przesyłkę. Zainteresowani sprzedawcy, którzy zdecydują się na podpisanie umowy o dostarczanie określonej liczby paczek miesięcznie, mogą wynegocjować nawet dwukrotnie tańszą ofertę. Po założeniu konta w DHL, możliwe jest dokonywanie płatności przelewem na podstawie wystawionej faktury, gotówką lub kartą kredytową.
Użytkownicy firmy mogą na bieżąco monitorować proces dostarczania wysyłki na stronie internetowej. Narzędzie dla klientów służy również do automatyzacji niektórych działań, zarządzania kontem i dostawami. DHL Express został wybrany najlepszą firmą kurierską w rankingu Money.pl za rok 2009 - jak dotąd ostatnim tak kompleksowym badaniu polskich kurierów.

DHL posiada swoje filie w ponad 220 krajach, co znacznie ułatwia szybką wysyłkę paczek do nawet najbardziej odległych zakątków świata.
UPS
Firma oferuje klientom jednorazowym ceny niższe niż DHL, oscylujące wokół 32 zł za paczkę do 1 kg, 40 zł za paczkę do 5 kg i 45 zł za paczkę do 10 kg. Może to zainteresować handlowców korzystających z serwisów aukcyjnych (np. Allegro). Dodatkowo, nawet bez rejestracji (z użyciem numerów monitorowania) możemy podejrzeć na jakim etapie znajduje się przesyłka i kiedy powinna dotrzeć do adresata.
Na duży plus należy policzyć łatwość w dotarciu do informacji na stronie. Jest ona bardzo przejrzysta i szybko można dowiedzieć się, jak i za ile można będzie wysłać paczkę. Istnieje też bogata oferta rozwiązań biznesowych, z której pakiet dla siebie wybiorą zarówno mali sprzedawcy, którzy nie mogą ustalić minimalnej, miesięcznej liczby wysyłek, jak i duże firmy handlujące z partnerami na całym świecie.
UPS (www.ups.com) jest wysoko ceniony za dbałość o przesyłki oraz elastyczność w kontaktach z klientami. Jak to zwykle bywa, zdarzają się jednak odstępstwa od tej reguły, więc przed podpisaniem stałej umowy warto samodzielnie sprawdzić jakość usług.

UPS został założony ponad sto lat temu w Stanach Zjednoczonych i jest dziś największym światowym koncernem umożliwiającym przesyłanie towarów.