Sprzedane! I co dalej? Logistyka wysyłek


Paczkarnia.pl umożliwia tańsze korzystanie z usług UPS.

Serwis DwiePaczki.pl prosi o podanie danych dotyczących przesyłki, a następnie wyświetla na ekranie najciekawsze oferty polskich firm kurierskich.

Platformy wysyłkowe w Polsce:

Platformy wysyłkowe (brokerzy)

Początkujący sprzedawcy mogą skorzystać z usług platform wysyłkowych, nazywanych brokerami firm kurierskich.

W praktyce, platformy te wyręczają sprzedawców w poszukiwaniu najlepszej oferty i czuwają nad doręczeniem przesyłek. Korzystanie z ich usług jest łatwe, a składanie zamówień przebiega bardzo podobnie jak w firmie kurierskiej. Wystarczy przygotować niezbędne dane, takie jak adresy i charakterystyka interesującej nas paczki, a następnie oczekiwać na odpowiedź brokera. Niektóre platformy podpisują umowy z konkretną firmą, ale i wtedy ich klienci mogą zaoszczędzić. Ceny, jakie platformy wysyłkowe potrafią wynegocjować z kurierem są często tak niskie, że nawet po dodaniu marży pośrednika, koszt całej operacji jest znacznie niższy niż bezpośrednio u kuriera.

Zobacz również:

  • Ile trwa dostawa PlayStation 5? Sklepy nam odpowiedziały! (02.05.2023)
  • Sklepy nie stosują się do dyrektywy Omnibus? UOKiK nasyła kontrole i weryfikuje

Liczba serwisów oferujących takie usługi cały czas rośnie. Jednym z popularnych brokerów jest Paczkarnia.pl (www.paczkarnia.pl), która podpisała dużą umowę z UPS i udostępnia teraz swoim klientom ceny nawet dwukrotnie niższe niż w firmie kurierskiej. Dzięki współpracy z firmą PEKAES, platforma umożliwia też przesyłkę paletową po najtańszej cenie w Polsce.

Warto polecić także serwis Dwie Paczki (www.dwiepaczki.pl), w którym po szybkim wypełnieniu formularza otrzymamy zestawienie najciekawszych ofert od kilku kurierów. Z pomocą tej platformy będziesz mógł wybrać którąś z nich i szybko wysłać paczkę.

Paczkomaty - duże skrytki pocztowe

Rozwiązaniem kłopotu z dostawcami krążącymi z towarami (bo adresatów nie było akurat w domu) mogą być Paczkomaty 24/7 (http://www.paczkomaty.pl). Usługa zaproponowana przez spółkę InPost to sieć nowoczesnych skrytek pocztowych zlokalizowanych w różnych punktach Polski, głównie przy stacjach benzynowych. Służą one do nadawania i odbierania przesyłek, także wysłanych za pobraniem - płaci się wówczas na stacji, przy której umieszczony jest paczkomat.

Urządzenia są w pełni zautomatyzowane, dzięki czemu można z nich korzystać okrągłą dobę. Przesyłka trafi do wybranego paczkomatu w ciągu 2 dni od nadania. Klient ma 3 dni na jej odbiór, po tym czasie jest transportowana do najbliższego oddziału InPost. Informacje o jego adresie przesyłane są pocztą elektroniczną i usługą SMS. Tam paczka będzie oczekiwać na odbiór, póki nie upłynie 14 dni od momentu jej dostarczenia do paczkomatu.

Kurierem.pl jest porównywarką cen i ofert polskich kurierów.

Porównywarka ofert:

Kurierem.pl to serwis internetowy umożliwiający porównanie cen dostawy paczek w różnych firmach kurierskich w Polsce. Aby dowiedzieć się, z której oferty najlepiej skorzystać, wystarczy podać wymiary i wagę przesyłki oraz inne zamawiane usługi (błyskawiczna dostawa, ubezpieczenie itd.). Następnie użytkownik może przyjrzeć się propozycjom i przenieść na stronę kuriera, aby złożyć zamówienie.

Zaletą tego rozwiązania jest uniezależnienie się firmy oraz klientów od godzin pracy kurierów, wadą - wciąż niewielka liczba punktów odbioru.

Jak wysłać produkt klientowi?

Sprzedałeś produkt i nadal nie wiesz jak go dostarczyć? Być może niezłym pomysłem będzie przyjrzenie się opiniom na forach dyskusyjnych. Z drugiej strony, podczas przygotowań do artykułu natknęliśmy się na dziesiątki zupełnie rozbieżnych komentarzy dotyczących tych samych usług wybranej firmy. Wiele zależy więc od indywidualnych doświadczeń klienta. Także wybór pomiędzy pocztą, firmą kurierską czy też paczkomatem musi zostać poprzedzony testami. Warto próbować i nie zrażać się, nawet jeśli w poszukiwaniu optymalnej metody wysyłki natrafisz na kilka nieprzewidzianych kłopotów i trudności.

Alternatywą jest dropshipping

Dropshipping to logistyczny model sprzedaży przez Internet, w którym obowiązki związane z logistyką magazynową oraz dostarczaniem towaru przechodzą ze sklepu na dostawcę. Rola sklepu internetowego sprowadza się w tej sytuacji do zbierania zamówień i przesyłania ich do swojego partnera.

Zalety:

  • W przypadku mniejszych sklepów internetowych ważnym argumentem "za" będzie więcej czasu na rozszerzanie oferty sklepu, promocję i inne aspekty biznesu.
  • Możliwość wynegocjowania z firmą kurierską niższych cen.
  • Lepsza jakość usług dostawczych; wyspecjalizowani i doświadczeni dropshipperzy znają wszystkie kurierskie sztuczki i potrafią szybciej dostarczać towary.

Wady:

  • Wzrost uzależnienia od zewnętrznych firm może przynieść wiele trudności, zwłaszcza, że to sklep traci dobrą opinię z powodu błędów i opóźnień dostawcy.
  • Zagrożenia outsourcingu; zlecanie na zewnątrz swoich strategicznych działań może być ryzykowne, ponadto, dostawca wchodzi w posiadanie bazy klientów firmy i może próbować "przemycać" w wysyłkach swoją własną ofertę.

Nie przegap

Zapisz się na newsletter i nie przegap najnowszych artykułów, testów, porad i rankingów: