Sprzedaż iPad'a rośnie, wszystkiemu winien koronawirus!

Chińczycy masowo wykupują podstawowe modele iPad'a. Apple nie nadąża uzupełniać zapasów magazynowych.

To niecodzienny zwrot akcji. Koronawirus spowodował, że sprzedaż podstawowego modelu iPad'a 7 generacji z ekranem o przekątnej 10,2 cala drastycznie poszybowała w górę. Chińczycy masowo wykupują zapasy magazynowe podstawowego iPad'a w bazowych konfiguracjach pamięciowych.

Sprzedaż iPad'a rośnie, wszystkiemu winien koronawirus!

Źródło: macworld.com

Portal Digitimes informuje, że obywatele Chin, którzy w związku z epidemią koronawirusa przez wiele dni są uwięzieni w swoich domach masowo wykupują tablety Apple iPad w bazowych wersjach, co ma przełożenie na wzrost ceny urządzenia w Chinach.

Według Digitimes zapotrzebowanie na tablety iPad w Chinach ostatnimi czasy znacząco wzrosło. Wszystkiemu winny jest koronawirus, który zmusił chińczyków do pracy zdalnej oraz nauki online.

Aby zapobiec rozprzestrzenianiu się Chin firmy zlecają pracę zdalną wszystkim pracownikom niefizycznym, a szkoły oferują specjalne kursy online oraz lekcje przez internet, co pobudza sprzedaż sprzętu elektronicznego.

Największe sklepy internetowe z elektroniką na terenie Chin przeżywają prawdziwe oblężenie. Ponieważ ludzie nie mogą udać się do fizycznych sklepów, które w większości są zamknięte kupują produkty przez internet. Szczególnie upodobali sobie oni najtańszego iPad'a 7 w bazowych konfiguracjach.

Ponieważ stany magazynowe zostały prawie całkowicie opróżnione wzrosła cena nowych urządzeń. Sklepy internetowe sprzedają 32 GB oraz 128 GB konfiguracje iPad'a 7 generacji odpowiednio o CNY200 i CNY100 drożej, niż w sklepach Apple.

Najtańsze modele iPad'a w tym rozchwytywanego iPad'a 7 generacji produkuje firma Compal, która posiada swoje fabryki w Chinach. W związku z koronawirusem pracują one w specjalnym trybie i nie są w stanie sprostać zapotrzebowaniu na ogromną ilość egzemplarzy. Digitimes szacuje, że obecnie zakłady produkcyjne pracują z około 30 procentową efektywnością.

Apple z pewnością cieszy się ze zwiększonego popytu na iPad'a 7 generacji, ale jednocześnie ma spore problemy z zapewnieniem odpowiedniej podaży.

Źródło: 9to5mac.com