Star Wars: The Old Republic - nowości z E3 (zapowiedź)

Star Wars: The Old Republic co rok regularnie pojawia się na targach E3. Za każdym razem w produkcji tej widzimy spore zmiany. Co tym razem udoskonalili twórcy? Jak blisko jest do ostatecznej premiery dzieła?

po raz pierwszy zostało zapowiedziane w październiku 2008 roku. Od tego czasu tytuł ten jest ciągle w produkcji, a programiści z BioWare co chwila raczą nas kolejnymi nowościami.

Nie inaczej było też na tegorocznych targach E3. Dziennikarze, którzy przybyli do Los Angeles mieli okazję obejrzeć dopracowany i ciekawy trailer oraz posmakować wrażeń płynących z samej gry.

W stosunku do poprzednich wersji tego tytułu prezentowanych na minionych konferencjach, w Star Wars: The Old Republic zmieniło się całkiem sporo. Pierwsza rzecz, jaka rzuca się w oczy, to interfejs i grafika.

Star Wars: Old Republic różnić się ma od typowych MMO głównie za sprawą bardziej rozbudowanej fabuły.

Star Wars: Old Republic różnić się ma od typowych MMO głównie za sprawą bardziej rozbudowanej fabuły.

Tekstury są znacznie bardziej dopracowane i całość wygląda teraz naprawdę nieźle. Nie inaczej sprawa ma się z bohaterami oraz przeciwnikami. Niestety, aż po dziś dzień BioWare nie zrobiło wiele w kwestii poprawy topornych animacji, ale do premiery gry pozostało jeszcze sporo czasu.

Podobnie przedstawia się sytuacja z interfejsem użytkownika Star Wars: The Old Republic. Paski z umiejętnościami oraz opcjami zostały mocno przetrzebione i efekt jest naprawdę zadowalający. Wszystko wygląda czyściej i bardziej przejrzyście. Wiele wskazuje więc na to, że BioWare podąża w dobrym kierunku.

Oczywiście w samej grze nie zabraknie także wielu przeciwników i okazji do tradycyjnej wymiany ciosów.

Oczywiście w samej grze nie zabraknie także wielu przeciwników i okazji do tradycyjnej wymiany ciosów.

Na pokazie Star Wars: The Old Republic jaki miał miejsce na tegorocznym E3, twórcy zaprezentowali też próbkę questów z jakimi zetkniemy się w trakcie rozgrywki. Dla mnie osobiście to bardzo dobra wiadomość, bo w Star Wars: The Old Republic ma być więcej fabuły i więcej ciekawych historii niż w tradycyjnych MMO.

Oczywiście, że póki co mamy do czynienia jedynie z zapowiedziami. Ile z nich zostanie zrealizowanych to już całkiem odrębna sprawa. Jedno jest pewne: zbyt często powtarzające się zadania w stylu "zabij 23 szczury", a potem "zabij 13 większych szczurów" i na koniec "zabij jednego megaszczura", powoli mogą się zacząć nudzić.

BioWare nieśmiało stara się zaproponować coś nowego: typowe dla tego studia rozbudowane opcje dialogowe oraz zadania podszyte głębszą i bardziej skomplikowaną historią. Jeśli to wypali to Star Wars: The Old Republic ma szansę stać się ogromnym hitem.

Star Wars: Old Republic na E3 2011 wyglądało znacznie lepiej pod względem graficznym. Twórcy tej produkcji idą zdecydowanie w dobrą stronę.

Star Wars: Old Republic na E3 2011 wyglądało znacznie lepiej pod względem graficznym. Twórcy tej produkcji idą zdecydowanie w dobrą stronę.

Sama walka w Star Wars: The Old Republic przypominać ma tradycyjne gry MMO z jakimi wielokrotnie mieli okazję stykać się fani tego gatunku. Krótka wymiana ciosów, trochę specjalnych umiejętności i wróg pada na ziemię. Jednak tu programiści z BioWare, nieco zaskakują - przeciwnika można dobić lub oszczędzić, wszystko zależy od naszych indywidualnych decyzji.

Czego zatem możemy się spodziewać po Star Wars: The Old Republic? Na pewno tego, że będzie lepiej niż pierwotnie zakładano. Wygląda także na to, że producent tego tytułu szuka różnych rozwiązań, by w jak największym stopniu odróżnić swoją produkcję od mainstreamowego nurtu wielu MMO, które wydają się być "kolejnymi klonami" .

O tym czy uda się stworzyć coś wartościowego przekonamy się w dniu premiery. Być może nawet jeszcze w tym roku.