Stranghold
-
- Kamil Harasiński,
- 27.02.2001
Już wkrótce każdy z nas będzie mógł zgłębić tajniki zarządzania średniowiecznym zamczyskiem. Stanie się to możliwe za sprawą strategii ekonomicznej zatytułowanej Stranghold. Profesjonalne podejście do tematu gwarantuje ekipa developerska mająca w swych szeregach autorów takich hitów, jak Caesar i Lords of the Realm.
Już wkrótce każdy z nas będzie mógł zgłębić tajniki zarządzania średniowiecznym zamczyskiem. Stanie się to możliwe za sprawą strategii ekonomicznej zatytułowanej Stranghold. Profesjonalne podejście do tematu gwarantuje ekipa developerska mająca w swych szeregach autorów takich hitów, jak Caesar i Lords of the Realm.
Tematy związane ze Średniowieczem przewijały się w grach komputerowych niemal od samego początku ich istnienia. Zazwyczaj dotyczyły one produkcji z gatunku RPG. Programiści z angielskiej grupy Firefly Studios postanowili zmienić zaistniałą sytuację, za sprawą swojego nowego projektu o nazwie Stranghold.
Akcja omawianej przeze mnie gry rozpocznie się w roku 1066, a zakończy dokładnie 340 lat później. Przez cały ten czas użytkownik będzie zajmował się zarządzaniem zamkami na terenie Europy. W skład tego procesu wejdzie wiele pomniejszych elementów. Najważniejszy z nich to oczywiście rozbudowywanie warowni. Kreatorzy udostępnią nam ponad 30 typów umocnień oraz blisko 50 rodzajów budynków o różnym przeznaczeniu (warsztat płatnerski, kuźnia, stajnie itp.). Kolejną istotną rzeczą będzie administrowanie zasobami ludzkimi i surowcami. Społeczeństwo zamieszkujące naszą twierdzę zostanie podzielone na kilkanaście klas powiązanych wzajemnymi zależnościami – np. pospólstwo, rzemieślnicy, kler i rycerstwo. Przy prowadzeniu działań militarnych pomocne będą rozmaite machiny (np. balisty, katapulty, tarany...), jak również wojsko. Oprócz tradycyjnej kampanii i pojedynczych misji, przewidziano także zestaw scenariuszy dedykowanych trybowi multiplayer. Możliwe będzie więc prowadzenie wirtualnej rywalizacji poprzez sieć LAN oraz Internet.
Autorzy zapewniają, że poczynią wszelkie starania, aby ich dzieło było jak najbardziej atrakcyjne od strony wizualnej. Engine ma generować trójwymiarowy obraz przedstawiony w rzucie izometrycznym. Obecność ogromnej liczby drobnych detali znacząco wpłynie na ogólny realizm i umożliwi nam bliższe poznanie wszystkich aspektów życia w wirtualnym zamku. Dojdzie do tego wysoka rozdzielczość oraz 32-bitowa głębia barw. Równie dobrze prezentować ma się warstwa dźwiękowa, na którą złożą się pierwszorzędnej jakości sample oraz charakterystyczna dla wieków średnich muzyka (instrumenty strunowe, gotyckie chorały itp.).
Mimo, iż do rynkowej premiery Stranghold pozostało jeszcze blisko pół roku, to już teraz gra wzbudza spore zainteresowanie wśród graczy. Jeśli zespołowi developerskiemu uda się wywiązać ze wszystkich danych obietnic, to otrzymamy produkt wysokiej klasy zdolny do osiągnięcia zaszczytnego miana bestsellera. Pomoże mu w tym z całą pewnością fachowy wydawca, którym jest Gatherinf of Developers. Dystrybucją gry na terenie Polski zajmie się firma PLAY-IT (cena detaliczna oscylować będzie w granicach 149 PLN).