Świąteczne zakupy

Jak wynika z analiz rynkowych, koniec roku będzie prawdziwym "okresem żniw" dla firm zajmujących się detalicznym handlem w Internecie.

Według firmy Nielsen/NetRatings, zajmującej się badaniem ruchu w sieci, w okresie "gwiazdkowym" ponad jedna czwarta internautów zamierza realizować zakupy poprzez WWW. Wzmożone zainteresowanie tym sposobem nabywania towarów zaobserwowano już podczas minionego Święta Dziękczynienia. Liczba składanych zamówień, w przypadku niektórych sklepów internetowych, wzrastała wtedy nawet o 80%. Był to też okres, w którym obserwowano największą aktywność "zakupową" kobiet.

Inny raport przygotowany przez firmę Harris Interactive z Nowego Jork wykazuje, jak dużą popularnością cieszy się w USA portal Amazon.com. Ponad 46% internautów deklarujących chęć kupienia czegoś w Internecie twierdzi, iż uczyni to właśnie za pomocą Amazon. Dopiero na dalszym miejscu znalazło się Yahoo!, gdzie skieruje swoje "kroki" około jedna piąta respondentów, oraz e-Toys, która to firma może liczyć na 18% ogólnej liczby klientów kupujących w Internecie.

Więcej informacji: www.idg.net