T-Mobile - poważny pożar w warszawskim data center

Dziś w godzinach porannych wybuchł pożar w data center sieci T-Mobile w warszawskim Annopolu. Na skutek tego nie działają niektóre systemy firmy, a usługi mogą działać wadliwie.

Pożar wybuchł w spożywczej hali magazynowej o powierzchni 3 tys. m2, na piętrach której znajdowało się call center i data ceter operatora. Pożar był tak silny, że na miejscu pojawiło się 16 wozów strażackich, a w walce z żywiołem bierze udział ponad osiemdziesięciu strażaków. Z budynku ewakuowano ponad sto osób. Hala uległa częściowemu zawaleniu, co miało wpływ na całą infrastrukturę T-Mobile.

Na miejscu znajdowały się m.in. systemy obsługujące call center oraz część mechanizmów obsługi GSM.

Jak czytamy w oficjalnym oświadczeniu firmy:

Informujemy, że dziś, 31.01.2019 r. w godzinach porannych miał miejsce pożar w naszej lokalizacji w warszawskim Annopolu. Żaden pracownik nie ucierpiał w wyniku zdarzenia. W konsekwencji incydentu obecnie brak możliwości kontaktu z call center T-Mobile, niedostępne są również niektóre systemy firmy.

Powyższe mogą skutkować ograniczeniem dostępności usług.

T-Mobile podjął niezwłoczne działania w celu minimalizacji utrudnień.

Problemy, jakich mogą obecnie doświadczać użytkownicy sieci, to kłopoty z doładowaniem kont prepaid, wadliwe działanie usług SMS (w tym ponowne otrzymywanie SMS-ów, które przyszły wcześniej), a w niektórych przypadkach także problemy z roamingiem. Nie działa infolinia T-Mobile, a także jest problem z niektórymi stronami internetowymi.