TEST: Radeon HD 5870, Radeon 5850 - wady i zalety największego konkurenta GeForce GTX 295
-
- Juliusz Kornaszewski,
-
- Michał Reinholz,
- 23.09.2009, godz. 06:00
DX 11 pokaże klasę

Jedną z funkcji zaszytych w DX11 jest tesselacja, mechanizm dokonujący podziału trójkątów na mniejsze elementy i w ten sposób zwiększający szczegółowość obrazu. W ten sposób uzyskano bardzo efektownie prezentującą się wodę.
Teraz będzie inaczej, bo dla programistów przesiadka z DX10 na DX11 to bułka z masłem. Otrzymali nowe narzędzia proste we wdrożeniu, a mające dawać naprawdę wymierne korzyści. Wystarczy wspomnieć, że w BattleForge sama implementacja funkcji DX11, wg twórców gry, daje wzrost wydajności do 30%. DX11 pozwoli także lepiej wykorzystać możliwości procesorów wielordzeniowych.
Każdy interesujący się sprzętem komputerowym użytkownik wie, że obecnie o wydajności w grach w największej mierze decyduje częstotliwość taktowania procesora i wydajność podsystemu graficznego.

BattleForge na 3 monitorach ustawionych w pozycji pionowej
Na premierze nowych Radeonów widzieliśmy oszałamiający jakością grafiki silnik CryEngine 3 oraz będącą na ukończeniu grę Aliens vs Predator. Do nich dołączą takie gry jak Lord of the Rings Online, Dungeons and Dragons Online: Eberron Unlimited oraz Gengis Khan.
6 monitorów do jednej karty

Karta z Radeonem HD 5870 w wersji Eyefinity6 pozwalająca na podłączenie 6 ekranów.
Edycja Radeona HD 5870 Eyefinity 6 pojawi się w sklepach już wkrótce i zostanie wyposażona w 6 złącz DisplayPort. My testowaliśmy model standardowy, do którego można podłączyć 3 monitory. Do dyspozycji mamy 2 złącza DVI, HDMI oraz DisplayPort.
Z poziomu sterowników ustawienia wyświetlaczy można dowolnie konfigurować.

BattleForge na 6 monitorach
Nowość także spodoba się graczom - widoczny większy obszar gry to często ogromna przewaga nad przeciwnikiem. Nie ma obaw o wydajność, karta jest tak szybka, że da radę wyświetlać grafikę w pełnej rozdzielczości nawet na trzech 30-calowych monitorach. Widzieliśmy jak działa Eyefinity w połączeniu z silnikiem CryEngine 3. Na trzech 24-calowych monitorach Full HD gra chodziła z pełną płynnością, a efekty wizualne zwalały z nóg.
Poprawione HDMI

CryEngine 3 na trzech montorach Full HD pracował z idealną płynnością
Teraz za pośrednictwem wbudowanego w kartę kontrolera audio przekazującego strumień dźwiękowy do złącza HDMI 1.3a można wysłać dźwięk w najnowszych standardach DolbyTrue HD i DTS-HD Master Audio.