Tablet Microsoftu: 5 rzeczy, których od niego wymagamy
-
- 18.06.2012, godz. 16:08
Dziennikarze oraz miliony konsumentów na świecie z niecierpliwością oczekują prezentacji przez Microsoft tabletu pracującego pod kontrolą systemu Windows 8. Oto pięć rzeczy, które powinno zaoferować to urządzenie, aby skutecznie rywalizować z najgroźniejszymi konkurentami.
Kilka dni temu informowaliśmy o wysłanych przez firmę Microsoft zawiadomieniach z zapowiedzią konferencji, na której zamierza zaprezentować coś "znaczącego". Według wielu analityków chodzi o oficjalną prezentację tabletu pracującego pod kontrolą nadchodzącego systemu Windows 8. Zanim jednak poznamy prawdziwe plany giganta, postanowiliśmy stworzyć listę pięciu rzeczy, które powinno zaoferować to urządzenie, aby móc skutecznie rywalizować z najpopularniejszym obecnie tabletem na rynku, czyli Apple iPadem.
1. Łatwy dostęp do treści
Firmy Apple i Amazon prześcigają się w zapewnieniu użytkownikom swojego sprzętu dostępu do różnych multimedialnych treści takich jak muzyka, filmy, czy programy telewizyjne. W porównaniu z nimi pod tym względem konkurencyjna platforma Google Play jest mocno ograniczona począwszy od zasięgu (mogą z niej korzystać tylko mieszkańcy kilku wybranych krajów), a skończywszy na samej ofercie (np. filmy możemy jedynie wypożyczyć).
Zobacz również:
- Czy wiesz, że Windows 11 Cię szpieguje? Pokazujemy, jak to powstrzymać
- Najlepsze promocje na sprzęt Apple - iPhone 14 Pro, iPhone 13 mini, MacBook Air M1 [30.03.2023]
Właściciel nowego tabletu Microsoftu powinien mieć więc możliwość dostępu do podobnie bogatej multimedialnej oferty jak właściciel Kindle'a Fire, czy iPada.
2. Konkurencyjna cena
Cena to bardzo ważny element mogący mieć znaczący wpływ na popularność tabletu Microsoftu. Z pewnością niezbyt dobrze mógłby on zostać przyjęty, gdyby nie był konkurencyjny pod tym względem w stosunku do sprzętu Apple oraz firm korzystających z systemu Google Android. Jeżeli jednak doniesienia o tym, że system Windows RT (Windows 8 współpracujący a architekturą ARM) będzie dostarczany producentom sprzętu w wersji OEM za 80-90 USD okażą się prawdziwe, może to być trudne do osiągnięcia.
3. Mocna specyfikacja
Specyfikacja to kolejny ważny element, na który z pewnością będą zwracali uwagę konsumenci. Tablet Microsoftu musi pod tym względem dobrze się prezentować. Powinien więc zaoferować przynajmniej 32 GB wewnętrznej pamięci oraz ekran o rozdzielczości minimum 1920 x 1200 pikseli, która co prawda jest znacznie niższa niż w przypadku iPada, ale dobrze się prezentuje na tle pozostałej konkurencji. Ponadto dobrym posunięciem byłoby wyposażenie urządzenia w większą niż standardowo oferowana przez dostępne obecnie tablety ilość pamięci RAM (tak z 2 GB).
4. Prawdziwa wielozadaniowość
Jednym z oczekiwanych przez konsumentów elementów z pewnością jest możliwość korzystania z dobrodziejstw wielozadaniowości na poziomie zbliżonym do tego, jaki oferują nam laptopy oraz komputery stacjonarne. Przynajmniej w teorii Windows 8 powinien nam ją zapewnić.
5. Dzielenie aplikacji pomiędzy tabletem a laptopem/desktopem
Obecnie na rynku mamy wiele wspaniałych aplikacji stworzonych z myślą o systemach iOS i Android. Niestety nie można z nich korzystać na innych platformach.
W przypadku Windows 8 obietnice dotyczące interoperacyjności są bardzo poważne, co oznacza, że kupując raz aplikację powinniśmy móc jej używać na tablecie, laptopie i desktopie.
Podsumowanie
Czy tablet Microsoftu namiesza na rynku okaże się dopiero za kilka miesięcy. Być może jednak już dzisiaj go poznamy, co pozwoli nam spróbować odpowiedzieć na to pytanie.