Telewizja satelitarna: w 2009 roku 1,4 mln nowych abonentów

Jak wynika z analiz Gazety Prawnej, w roku 2009 platformy satelitarne mogą liczyć nawet na 1,4 miliona nowych abonentów. Cyfrowy Polsat, platforma n i Cyfra+, mogą osiągnąć taki wynik m.in. dzięki coraz to lepszym ofertom. Według analityków rynku nie przeszkodzi w tym nawet zbliżający się kryzys finansowy.

Rynek platform cyfrowych rozwija się na dobre. Obecnie z ich oferty korzysta 4,7 milionów Polaków. To prawie o 200 tysięcy więcej niż abonentów tzw. kablówek. W ubiegłym roku trzej operatorzy satelitarni: Cyfrowy Polsat, platforma n i Cyfra+, zdobyli ponad 1,7 miliona nowych klientów. Jak przewiduje Gazeta Prawna, w tym roku może ich być nawet 1,4 miliona.

Jak tłumaczą analitycy rynku tak dobry wynik to zasługa dobrej oferty platform i mocnej konkurencji cenowej. Jak zaznacza Janusz Sulisz, wydawca branżowego serwisu SATKurier.pl, zainteresowanie Polaków było tak duże, że operatorom niekiedy brakowało sprzętu.

W 2008 roku najwięcej nowych klientów zdobył Cyfrowy Polsat, prawie 700 tysięcy. Obecnie operator posiada 2,8 milionów abonentów. Cyfra+ pozyskała około 300 tysięcy użytkowników i ma ich obecnie 1,38 miliona. Natomiast platformę n wybrało 320 tysięcy osób i w ten sposób najmłodszy z operatorów ma obecnie pół miliona użytkowników.

Równie wielkim powodzeniem w minionym roku cieszyła się oferta bezabonamentowa. Na jej podstawie użytkownik korzysta z darmowych programów i w każdym momencie ma dostęp do oferty płatnej. Cyfrowy Polsat ma około 300 tysięcy takich klientów, a platforma n około 92 tysięcy.

Jednak według prognoz analityków rynku, prawdziwe rekordy telewizji satelitarnej jeszcze przed nami. Również szef platformy n Maciej Sojka przyznaje, że "potencjał rynku jest wciąż ogromny, bo blisko połowa gospodarstw domowych korzysta tylko z skromnej oferty telewizji analogowej"

Źródło: Gazeta Prawna