Telewizory roku


Pozostałe systemy operacyjne, to głównie zmiany obsługi i wyglądu. Mniej rewolucyjne, ale również istotne. Wszak wielu z nas używa telewizora po prostu do oglądania telewizji. W tym przypadku mnogość opcji, jak na ironię, może ułatwić nam kupno telewizora. Jednym z ciekawszych sposobów wyboru odbiornika może okazać się decydowanie się na ten czy inny model głównie pod kątem systemu operacyjnego. Fani Androida/iOS (niepotrzebne skreślić) wiedzą o co chodzi. Czasem system operacyjny urządzenia, to trzy czwarte naszego zadowolenia... Lub frustracji.

Dopiero w tym roku podział rynku telewizorów na sprzęt z tym lub innym systemem operacyjnym stanie się tak wyraźny.

Zobacz również:

  • Mega okazje w RTV Euro AGD tylko do jutra!
  • Promocje w OleOle - najlepsze okazje. Co kupisz taniej? [06.12.21r.]
  • Jest teaser "Powrotu do Hogwartu"! Premiera z okazji 20-lecia "Harry'ego Pottera"

Najsilniejsze karty

Rywalizacja na systemy operacyjne dobrze opisuje ogólne przemiany sektora telewizorów. Producenci sięgają do talii technologicznych kart i próbują wyciągnąć z niej najsilniejsze atuty. Co najważniejsze, wreszcie odwrócił się trend z ubiegłych lat, gdy wszyscy mieli to samo lub prawie to samo. Teraz wyraźnie widać gdzie producenci kładą nacisk i na co pójdą budżety marketingowe.

LG skupi się na promocji paneli OLED. To telewizory w nowej technologii, których obecnie na taką skalę nie produkuje nikt inny. W tym roku LG wyda nowe odbiorniki organiczne z matrycami rozdzielczości 4K. Producent będzie podkreślał ich rewelacyjną czerń, smukła sylwetkę oraz fakt, że to zupełnie nowy rodzaj matrycy. Zdaniem LG oczywiście lepszy od LCD LED.

Telewizory roku

LG 4K OLED TV EF9800

Panasonic będzie podkreślał nowy system operacyjny, Firefox OS, ale ten producent stawia przede wszystkim na jakość obrazu. Ma dużo do udowodnienia po rezygnacji z produkcji plazm. Panele PDP były oczkiem w głowie Japończyków. Z powodów ekonomicznych Panasonic musiał przestawić się całkowicie na LCD i obecnie z roku na rok stara się jeszcze bardziej poprawić ich jakość, by dorównywała dawnym plazmom. Właśnie dlatego Panasonic jako jedyny producent na rynku tak silnie podkreśla kwestie czysto technologiczne, poszerza opcje profesjonalnej kalibracji obrazu, a na prezentacje sprzętu zaprasza specjalistów z branży i doświadczonych inżynierów ze swojej centrali w Japonii. Ta tendencja będzie w tym roku jeszcze silniejsza. Obok niej Panasonic postara się dodać nieco luzu do swojej oferty, w postaci trzech modeli z wygiętą matrycą i nowych funkcji Smart TV swojej platformy. Najważniejsza w komunikacji będzie jednak jakość obrazu.

Philips skupi się na promocji paneli z Androidem oraz technologią Ambilight – system podświetlania, montowany z tyłu obudowy telewizora, którego kolor dostosowuje się w czasie rzeczywistym do tego, co wyświetlane jest na ekranie. Patenty na Ambilighta powstrzymują innych producentów od tego typu rozwiązań od lat. W tym roku Philips zaprezentuje najnowszą wersję systemu, Ambilight 2.0, w którym zamiast kolorowych diod LED z tyłu telewizora umieszczonych jest kilka mini projektorów. Na ścianie za odbiornikiem wyświetlane są już nie tylko dynamicznie zmieniające się kolory, ale całe obrazy. Widzieliśmy prototyp tego rozwiązania w akcji. Może się ono podobać lub nie, ale jedno jest pewne - nie sposób przejść obok niego obojętnie.

Samsung będzie stawiał na wygięte matryce i telewizory SUHD. Są to odbiorniki LCD LED wykorzystujące technologię kwantowej kropki. Inni producenci też mają to rozwiązanie, ale póki co jedynie Samsungowi udało się je wypromować, jako coś nowego i doskonalszego. Samsung reklamuje kwantową kropkę jako nanokryształy (nie mijając się z prawdą) i próbuje przekonać odbiorców, że to zupełnie nowa technologia. Nie jest to do końca prawda (Sony miało kwantową kropkę już kilka lat temu), ale zalety użycia nanokryształów w panelach LCD LED są rzeczywiście widoczne. To lepsza kontrola podświetlania matrycy, która wpływa na jej jasność i kolory. Samsung ma prawo być zadowolony ze swoich rozwiązań.

Telewizory roku

Samsung SUHD

Sony inwestuje najwięcej w Androida. To największa zmiana u tego producenta, obejmująca wszystkie tegoroczne modele smart TV na ten rok. Na zachodzie producent będzie promował też silnie usługę PlayStation Now. Sony zarabia obecnie krocie na swoim dziale gier wideo, więc będzie starało się integrować je jeszcze silniej z odbiornikami Bravia. PlayStation Now, to odtwarzanie gier z PlayStation na ekranie telewizora bez konsoli - poprzez strumieniowe przesyłanie obrazu i dźwięku z chmury. Niestety polski odbiorca póki co będzie musiał obejść się smakiem. Płynne gry z chmury w znakomitej jakości to w Polsce na razie tylko marzenie.