Telewizyjne plany America OnLine
-
- Artur Kozdrowski,
- 10.01.2000, godz. 15:18
Na targach w Las Vegas AOL zaprezentowała produkty dla interaktywnej telewizji.
Podczas Consumer Electronics Show w Las Vegas największy na świecie dostawca Internetu - America OnLine (AOL) - zaprezentował pakiet usług sieciowych działających bez użycia peceta i opartych na satelitarnym programatorze telewizyjnym - DirectTV. Badania wykazują, że w 2004 r. systemy interaktywnej telewizji będą zainstalowane w 30 mln amerykańskich domów i przyniosą obroty rzędu 10 mld USD. Usługi oferowane przez AOL to obsługa poczty elektronicznej, przeglądanie materiałów internetowych oraz wyszukiwanie i zaznaczanie przez użytkownika interesujących programów w przewodniku DirectTV. System ma pojawić się na rynku w I kwartale tego roku. Specjaliści uznali, że telewizyjne produkty AOL staną się poważną konkurencją dla urządzeń klasy WebTV oferowanych przez Microsoft.
Pozycję AOL na rynku telewizji przyszłości na pewno wzmocni warte 350 mld USD porozumienie, zawarte z medialnym gigantem Time Warner. Powstała w ten sposób firma o nazwie AOL Time Warner połączy sieciowe serwisy AOL z medialną infrastrukturą Time Warner. Udziałowcy AOL będą w posiadaniu ok. 55% akcji nowej firmy, a pakiet akcji Time Warner ma stanowić 45% ogólnej wartości firmy. Prezesem AOL Time Warner zostanie Steve Case - szef AOL.
Zobacz również:
Więcej informacji: www.cnet.com