Tera: The Exiled Realm of Arborea - zapowiedź
-
- IDG News Service,
-
- Maciej Merkułowski,
- 24.03.2011, godz. 12:54
Tera: The Exiled Realm of Arborea to bardzo obiecujące MMO. Produkcja ta dzięki unikalnemu systemowi walki wprowadza do świata MMO wiele świeżości. Na tegorocznej imprezie GDC producent przedstawił sporo informacji o tym tytule. My, prezentujemy Wam najważniejsze z nich.


Tera
Polecamy:
Zobacz też:
- Ogłoszono datę premiery Deus Ex: Human Revolution
- Battlefield 3 na PC będzie obsługiwał 3D
- Aktualizacja PlayStation Network umożliwia zapis "w chmurze"
Więcej z GDC 2011:

Tera
Co wiedzieliśmy przed pokazem? Niewiele poza tym, że Tera ma być nastawiona na PvP w sposób dotąd niespotykany. Generalnie założenie jest takie, by na serwerze rządziła jedna, najmocniejsza gildia. Reszta stara się jej dorównać, osłabić i przejąć władzę. Nie mamy tu żadnych otwartych konflików rasowych.
Czego się dowiedzieliśmy?
- Tera bardzo mocno skupia się na systemie walki. Zamiast prostego zaznaczenia celu i zadawania obrażeń, mamy w Tera potyczkę całkowicie pozycyjną i wymagającą dużej precyzji. Sami musimy dobrze wyprowadzić cios i jeżeli uderzymy przeciwnika przy pomocy ataku fizycznego zawsze zadamy obrażenia. Ataki niecelne działają w ten sam sposób - manualne parowanie i unikanie ciosów powoduje, że nie zostaniemy trafieni.
- Tera odchodzi od tradycyjnego podejścia do MMO. Wszystko tu jest zgodne z zasadą: "więcej akcji, mniej klawiszy". Jeżeli nie będziesz chciał korzystać z klawiatury, nie ma problemu. Tera obsługuje pady kompatybilne z PC.
- Zranienie przeciwnika przy pomocy kombinacji ciosów jest najlepszym sposobem na zadanie dużej ilości obrażeń. Cała sztuka polega na ustawieniu się w odpowiedniej odległości. W demo, graliśmy jako mag i byliśmy zmuszeni wybrać dystans "na oko", tak by czary dosięgnęły celu. Po wystrzeleniu jednego ataku, szybko możesz rzucić następne zaklęcie. Łączenie umiejętności w tzw. "łańcuchy", powoduje zadawanie znacząco większej liczby obrażeń. "Chainy" skutkują też szybszym castowaniem.
- Przeciwnicy komputerowi posiadają dość dobrze rozwinięte SI. W zależności od swojego poziomu i rodzaju starają się unikać ataków, leczyć swoich przyjaciół, atakować postacią o większej wytrzymałości, itp. Większość komputerowych przeciwników posiada zdolność wpadania w szał. Skutkuje to czasowym zwiększeniem liczby zadawanych obrażeń.
- Aktualnie mamy do dyspozycji osiem klas (nazwy oryginalne: Archer, Berserker, Lancer, Mystic, Priest, Slayer, Sorcerer, Warrior) i siedem ras (włączając w to Ludzi i Wysokie Elfy).