To się staje niebezpieczne! Spotify wykryje jaki masz aktualnie nastrój

Spotify testuje system, który analizuje Twoją mowę i zachowanie, aby wykryć Twój nastrój i lepiej dostosować proponowane utwory i podcasty.

Czy tego chcemy czy nie, technologia z roku na rok staje się coraz bardziej zaawansowana. Algorytmy sztucznej inteligencji i sieci neuronowe stają się coraz doskonalsze, a giganci technologiczni wykorzystują je, aby lepiej "poznać" swoich klientów.

Spotify na iPhone
Źródło: Tyler Lastovich/Unsplash

Spotify na iPhone

Źródło: Tyler Lastovich/Unsplash

Spotify, które jest obecnie największym serwisem streamingowym muzyki na świecie posiada własny system rekomendacji, ale z praktyki wiemy, że nie działa on najlepiej. Sam czasami mam wrażenie, że zalogowałem się na konto innej osoby, a proponowane utwory zupełnie nie pasują do mojego gustu muzycznego.

Wszystko wskazuje na to, że Spotify doskonale zdaje sobie sprawę z występowania tego problemu i pracuje nad nowym rozwiązaniem. Firma opatentowała technologię, która analizuje mowę oraz tło otoczenia, aby zasugerować nowe treści w oparciu o stan emocjonalny, wiek, płeć lub nasz akcent.

Nowy patent został przyznany 12 stycznia 2021 roku. O jego istnieniu jako pierwszy poinformował portal Music Business Worldwide.

Spotify zamierza wykorzystywać mikrofon wbudowany w komputer, smartfon lub tablet z zainstalowaną aplikacją Spotify, aby analizować otoczenie.

Funkcja ta wymagać będzie zmiany polityki prywatności i słusznie może budzić podejrzenia o nagrywanie dźwięku z mikrofonu. W chwili obecnej zostawimy jednak ten aspekt, ponieważ brakuje jeszcze oficjalnych szczegółów.

Nowy algorytm rozpozna czy nasz głos jest radosny, podekscytowany czy przybity i znużony. Spotify zbada również naszą intonację, akcent oraz rymy, aby rozpoznać nasz nastrój. Przy okazji technologia spróbuje ustalić nasz wiek oraz wykryć w jakim miejscu się znajdujemy.

Na podstawie zebranych danych Spotify zaproponuje nam nowe rekomendacje dostosowane do naszego aktualnego stanu emocjonalnego.

W chwili obecnej opisywane rozwiązanie zostało jedynie opisane. Brakuje działającego prototypu oraz dokumentacji, a Spotify nie poinformowało, czy technologia rozpoznawania nastroju trafi kiedykolwiek do użycia.

Określanie gustu na podstawie naszego nastroju brzmią obiecująco, ale są bardzo niepokojące. Niestety w idealny sposób obrazują, jak firmy technologiczne uzyskują dane o swoich użytkownikach w 2021 roku.

Źródło: thenextweb.com