Tomb Raider II


TOMB OF TIHOCAN

Po wpadnięciu do wody należy natychmiast płynąć wzdłuż korytarza aż do jego końca, gdzie należy zanurkować głębiej, gdyż tam znajduje się dźwignia. Po jej użyciu możemy bezpiecznie wrócić kawałek dalej gdzie znajduje się powietrze. Znowu dźwignia i wchodzimy do nowego suchego pomieszczenia. Stąd czeka nas wycieczka do góry do następnej dźwigni, która zaleje to pomieszczenie i otworzy kolejne przejście. Gdy po kawałku lądu będzie trzeba zanurkować najpierw płyniemy na dół do dźwigni a dopiero potem wzdłuż długiego korytarza. Po wyjściu na powierzchnię znowu czeka nas wspinaczka do góry. Należy skierować się w lewe drzwi (uwaga na ostrze, należy wyczuć moment kiedy bezpiecznie będzie można nabrać rozpędu). Stamtąd po szczelinie dostajemy się do dźwigni, która zaleje pomieszczenie pod nami. Gdy już woda napełni pomieszczenie pod nami wskakujemy znowu do wody i po prawej znajduje się korytarz i znowu woda. Po wypłynięciu na powierzchnię znajdziemy się w komnacie z lwicą. Z tyłu znajduje się dźwignia, która otwiera drzwi do złotego klucza. Teraz należy wdrapać się na górę zrobić porządek z małpami i wziąć klucz, który używamy zaraz naprzeciwko. Po użyciu klucza z wody wyłonią się bloki po których przeskakujemy na druga stronę. Znajdziemy się w komnacie z wyrytymi napisami na podłodze. Należy tak popychać głaz aby leżał on kolejno na napisach a wtedy będą się otwierać kolejne drzwi. Gdy będziemy mieli już dwa klucze otwieramy główne drzwi i zjeżdżamy na dół. Jak najszybciej wychodzimy na ląd - pierwszy kamień na którego da się wspiąć. Idziemy do góry i przeskakujemy na druga stronę aby dostać się do dźwigni. Gdy dźwignia już została użyta wskakujemy do wody i szukamy podwodnego korytarza, który zaprowadzi nas do pomieszczenia, w którym znajduje się dźwignia otwierająca grobowiec następnego władcy Atlantydy. Wypływamy na powierzchnię i jak najszybciej udajemy się do otwartego grobowca, nie zwracając uwagi na posągi. W grobowcu znajduje się już Pierre. Teraz nareszcie możemy się go pozbyć. Zabieramy mu broń, klucz i drugi kawałek Scionu. Klucza używamy w zamku na balkonie i wchodzimy do grobowca.

CITY OF KHAMOON

Po przebiegnięciu kilku metrów napotykamy pierwszą przeszkodę. Najpierw należy zejść na dół stąd trzymając się szczeliny dojdziemy do dźwigni. Ta pozwoli nam wziąć kamień z dołu, który wykorzystamy do transportu kamienia z wyższej kondygnacji. Po nim możemy wreszcie wejść na górę. Idziemy prosto aż do sfinksa, który z tyłu głowy kryje klucz. Przesuwamy poniższy kamień i używamy klucza z sfinksa. Po prawej stronie znajduje się korytarz, który doprowadzi nas do resztek świątyni. Wskakujemy do wody i korytarzem wodnym dostaniemy się do jej środka. Na 1 piętrze przesuwamy tak blok skalny aby móc wskoczyć na wystający podest z lewej strony. Znajdziemy się w małej sali, nad sufitem znajduje się dźwignia. Teraz pchamy nasz blok do przodu i w prawo aby móc wskoczyć na 2 piętro. Tam znowu odsuwamy blok używamy dźwigni i wskakujemy wyżej. Na górze znajduje się dźwignia która otworzyła nam przejście do podziemi. Wracamy na dół i wchodzimy do otwartego nowego przejścia. Idziemy prosto, używamy dźwigni aby wpuścić trochę światła. Schodzimy na dół i na drugą stronę. Wdrapujemy się do góry i w korytarz. Po walce z mumią idziemy do góry, bierzemy klucz i idziemy dalej. Teraz należy skakać po występujących platformach aby dostać się do dźwigni. Piasek odsłonił nam przejście.

OBELISK OF KHAMOON

Idziemy zgodnie z jaskinią potem odbijamy na lewo i w prawo, dojdziemy do komnaty z 4 kamieniami. Wyciągamy pierwszy z lewej i nurkujemy. Z wody (lewy, górny róg basenu) wyciągamy klucz. Wracamy kilka kroków do tyłu gdzie używamy klucza. Po prawej stronie znajduje się otwór w który należy wejść. Znajdziemy się w bardzo wysokiej komnacie. Po wystających platformach trzeba dostać się na samą górę, tam też znajduje się pierwsza dźwignia. Po jej pociągnięciu udajemy się schodami do góry i w otwór w podłodze. Gdy zjedziemy na dół z prawej strony znajduje się dźwignia. Zamieniła ona pochylnię w "większe" schody. Teraz z powrotem zapychamy na górę. Po dojściu do połowy odbijamy w lewo. Znajduje się tam przejście i dźwignia. Po jej użyciu druga pochylnia zmienia się i idziemy dalej do góry. Przy suficie skaczemy łapiąc się szczeliny i wzdłuż niej idziemy w prawo. Znów dźwignia i znowu do góry. Wreszcie znajdziemy się na górze. Tym razem używamy dwóch dźwigni i wychodzimy przez drzwi, udajemy się do opuszczonego mostu. Zabieramy Seal of Anubis oraz z sąsiedniego też już opuszczonego mostu Ankh. Po zabraniu tych rzeczy udajemy się w prawo. Wejdziemy do nowego pomieszczenia, zaraz na początku odbijamy w lewo i po szczelinach schodzimy coraz niżej. Wreszcie skok i następna dźwignia. Teraz z powrotem do góry i zabieramy Scarab'a i z mostu skaczemy w prawo. Trzeba ostrożnie przechodzić przez pokuj aby nie obudzić mumii. Dźwignia znajduje się z prawej strony pokoju. Opuszczamy most zabieramy ostatni przedmiot i zeskakujemy do wody. Przejście właśnie się otworzyło i płyniemy przez długi i kręty korytarz. Po wyjściu z wody czeka nas walka. Po wygranej udajemy się na południe. Dochodzimy do znanego nam sfinksa. Zostaje tylko dopasowanie rzeczy do odpowiednich otworów i wchodzimy do grobowca.

SANCTUARY OF THE SCION

Podążamy do góry, znajdziemy się na grzbiecie ogromnego sfinksa. Najpierw musimy się dostać do dźwigni usytuowanej wysoko na ścianie naprzeciwko głowy sfinksa. Po pociągnięciu dźwigni i zabiciu większego nietoperza udajemy się w lewy kraniec jaskini. Gdy już wejdziemy w drzwi zjeżdżamy tyłem po pochylni chwytając się jej krawędzi. Trzymając się na rękach podążamy w lewo. Kiedy natrafimy na drugi zbiornik najpierw musimy wydobyć z dna klucz a dopiero później udajemy się do góry. Zjeżdżając po pochylni w ostatnim momencie wykonujemy skok chwytając się mostu. Po otwarciu drzwi czeka nas pierwsza ciężka walka po niej zabieramy pierwszy Ankh Wychodzimy na zewnątrz. Kilka kroków od wyjścia znajdują się wysokie filary. Należy skakać po nich aby dostać się do drugiej dźwigni. Otworzyło to drzwi wysoko u góry. Aby się do nich dostać wspinaczkę należy zacząć od miejsca skąd wspinaliśmy się do pierwszej dźwigni. Gdy już znajdziemy się w środku należy wyciągnąć blok skalny i po nim dostać się do góry. Gdy będziemy mieli już drugi Ankh schodzimy na grzbiet sfinksa a z niego na głowę. Tam umieszczamy dwa "amulety" i schodzimy na dół gdzie otworzyły się drzwi. Znajdziemy się w głębokiej komnacie zalanej wodą. Pod stopami prawego posągu znajduje się dźwignia, po której użyciu wsysa nas do środka. Po słupach dostaniemy się do góry. Teraz należy przeskoczyć na drugi posąg gdzie znajduje się dźwignia otwierająca przejście pod lewym posągiem. Korytarzem wyjdziemy na powierzchnię zabierając po drodze Scrab'a, gdy już wydostaniemy się na początek planszy czeka nas ciężka walka. Po wygranej umieszczamy skarabeusza w otworze z schodzimy na dół. Teraz tylko wymiana zdań i ołowiu i mamy trzeci kawałek zagadki.

Spis Leveli

NATLA'S MINES

Nasza sytuacja jest nieciekawa. Przede wszystkim należy zdobyć broń. Za wodospadem znajduje się korytarz a zaraz obok pierwsza dźwignia. Po jej użyciu płyniemy na stronę po której przymocowana jest łódka. Po przebiegnięciu kilku metrów napotkamy skrzynię która blokuje nam dojście do dźwigni. Gdy już druga dźwignia zostanie "ściągnięta do parkietu" wracamy za wodospad. Biegniemy korytarzem, przeskakujemy aż dojdziemy do opuszczonego obozu. Znajdują się tam trzy baraki. Naszym celem jest ten wiszący. Aby się do niego dostać musimy zdobyć trzy bezpieczniki. Pierwszy znajduje się za drewnianą bramą (brama sama się otworzy!) Teraz należy się sprężać, gdyż musimy zdążyć do otworu na końcu korytarza po prawe stronie przed kulą toczącą się z naszej prawicy. Gdy bezpiecznik będzie już u nas w plecaku wychodzimy z jaskini po prawej stronie (stąd leciała nasza w/w kula). Wskakujemy na prawy barak jego część dachu jest już lekko zepsuta i spadamy do korytarza, którym udajemy się na górę. Tam znajduje się następna dźwignia, po jej użyciu łódka odpłynie trochę dalej a my będziemy mogli dostać się do następnej części kopalni. Po wyciągnięciu dwóch bloków naszym oczom ukarze się następna dźwignia. Dzięki niej odjedzie wagonik który zagradzał nam dalszą drogę. Gdy już przepchniemy pudło wdrapujemy się na górę - dźwignia. Trochę dalej znajduje się bezpiecznik. Niestety drogę zasłoni nam ochroniarz Natli i będziemy musieli uciekać. Po powrocie do obozu, udajemy się w lewy korytarz na końcu znajduje się znowu dźwignia, dzięki niej dostaniemy trzeci bezpiecznik. Z trzema bezpiecznikami udajemy się do pokoju kontrolnego z prawej strony wiszącego baraku. Gdy barak spadnie na dół zabieramy broń i idziemy rozprawić się z ochroniarzem. Po walce zabieramy przegranemu Magnumy i idziemy aż do przepaści. Ześlizgujemy się na niższą platformę a potem jeszcze piętro niżej i po szczelinach dostaniemy się do korytarza. Korytarzem dojdziemy do słupów w lawie. Przeskakujemy z słupa na słup i idziemy aż do skrzyń oznaczonych TNT jedną z nich da się wyciągnąć, posłużymy się nią aby dostać się do otworu z lewej strony. Droga zaprowadzi nas do dźwigni. Po jej użyciu wracamy z powrotem do skrzyń. Jak widać droga została odsłonięta i możemy udać się dalej. W następnej walce zdobędziemy UZI. W dalszej drodze należy uważać na spadające kule. Dzięki platformom dostaniemy się na górę. Tam należy pchnąć dwukrotnie kamień, piętro wyżej należy wyciągnąć kamień a w następnym pomieszczeniu ciągniemy i wracamy do pierwszego kamienia. Znowu go pchamy i gdy wszystko poszło dobrze odsłoni nam się dźwignia. Wracamy poziom wyżej tam właśnie otworzyły się drzwi, następny blok skalny i następna dźwignia. Z powrotem wracamy do miejsca z poprzednią dźwignią. Tam otworzyły się już następne drzwi. Trzeciemu gorylowi zabieramy dubeltówkę i udajemy się na lewy filar przed wejściem. Teraz po wyżłobieniach w piramidzie udajemy się di otworu z lewej strony. Znajduje się tam ostatnia dźwignia na tym poziomie. Otworzyła ona drzwi do pomieszczenia z kluczem do piramidy.

ATLANTIS

Czeka nas ciężka wspinaczka. Udajemy się w lewy korytarz i do góry tam znajdują się dźwignia, potem następna i otworzy się korytarz. Tam znajduje się następna dźwignia otwierająca drzwi do rdzenia piramidy. Zostaje tylko droga na górę. A więc parter. Najpierw łapiemy się szczeliny i opuszczamy niżej. Tam jest dźwignia otwierająca dalszą drogę. W następnym pomieszczeniu musimy się śpieszyć po uruchomieniu dźwigni zostaje tylko krótki moment aby dostać się do drzwi. Po drugiej stronie sali jest dźwignia. Teraz drugimi drzwiami i po blokach do następnej wajchy. Z powrotem do sali i na drugą stronę. Tam po chwili wspinaczki czeka nas kąpiel, po lewej stronie znajduje się dźwignia i wypływamy na 1 piętro. Znowu woda. Znajdziemy się w pomieszczeniu z 5 drzwiami. Ciągniemy środkową i ostatnią z prawej oraz pierwszą z lewej. Płyniemy dalej. Wreszcie dojdziemy do miejsca gdzie spadający kamień blokuje nam dalszą drogę. Ustawiamy blok skalny na jego drodze i wychodzimy lewym korytarzem. Gdy wrócimy już do tego pomieszczenia droga na 2 piętro będzie otwarta. Przeskakujemy nad kolcami. Idąc dalej natrafimy na pomieszczenie z lawą na podłodze. Przeskakujemy na lewą stronę pomieszczenia, jeszcze jeden skok w głąb, teraz z wystającej platformy na środek i druga stronę. Tam znajduje się dźwignia, przesuwamy blok, który blokuje dalszą drogę i znowu wykonujemy skok na drugą stronę pomieszczenia. Trochę wspinaczki i jesteśmy na 3 piętrze. Znowu pomieszczenie z lawą. Z lewej strony znajduje się dźwignia, po jej użyciu skaczemy po blokach do drugiej wajchy. Teraz możemy wreszcie przejść na drugą stronę. Następna dźwignia to pułapka a więc nie radzę ciągnąć. W suficie jest przejście na 4 piętro. Brnąc dalej dojdziemy do sali tronowej. Lewy kamień można ruszyć. Ciągnąc jedną z dwóch wajch spadamy na dół, lecz tam znajduje się dźwignia otwierająca dalszą drogę. Idąc dalej dojdziemy do pomieszczenia ze swoim "odbiciem", nie radzę do niego strzelać gdyż odpowie ogniem. Musimy najpierw otworzyć klapę a potem nakierować na nią swoje "odbicie". Zostają nam dwie dźwignie do użycia i jesteśmy w sercu piramidy.

Spis Leveli

THE GREAT PYRAMID

Po partyzanckiej walce i zabiciu kreatury wynosimy się stąd. Pchamy drugi kamień potem następny i wchodzimy do góry. Brniemy dalej uważając na spadające kule. Roznosimy w proch piekielną maszynę i wychodzimy na zewnątrz. Po zabiciu ostatnich stworów schodzimy na dół. Trzymając się szczeliny przechodzimy w prawo. Zostaje tylko kilkanaście pułapek do ominięcia aż zejdziemy na dół. Tam zostaje jeszcze walka z Natlą i po słupach dostaniemy się do wyjścia piramidy.


Nie przegap

Zapisz się na newsletter i nie przegap najnowszych artykułów, testów, porad i rankingów: