Tomb Raider II
-
- Ramirey,
- 16.05.1999
Ramirey przygotował dla was zbiór porad do Tomb Raider. Warto przeczytać...
CAVES
Drzwi się zamknęły a więc nie ma wyjścia jak tylko iść do przodu. Biegniemy po śladach wilków przez grotę do miejsca z dźwignią. Ciągniemy ją i idziemy dalej, do góry. Znajdujemy się w pomieszczeniu z dwoma mostami, przechodzimy po nich aż do miejsca gdzie trzeba przeskoczyć nad dziurą z misiem. Skaczemy przez nią idziemy schodami na dół, teraz walka z wilkami. Po pojedynku ciągniemy dźwignię i szybko wchodzimy w otwarte wrota. Do góry po schodach i na "ruchome płyty". Znajdujemy się w nowym pomieszczeniu. Przeskakujemy na drugą stronę pomieszczenia, gdzie znajduje się apteczka i dźwignia. Z tego drugiego robimy użytek i wchodzimy w otwarte drzwi.
CITY OF VILCABAMBA
Na początku walka z wilkami. Potem do miejsca z wodą, stąd już widać dźwignię. Ciągniemy, wchodzimy, przeskakujemy, pchamy wyróżniający się kamień aż do miejsca gdzie znajduje się nowe pomieszczenie. Z dołu zabieramy klucz i posążek i wspinamy się do góry aby stąd wyjść. Teraz do drzwi z zamkiem gdzie używamy klucza, trochę gimnastyki i walki. Po zabiciu wilków wejdź w lewe drzwi i wycieczka do góry, gdzie znajduje się dźwignia. Z powrotem na dół i tym razem w prawe drzwi. Znowu do góry i z powrotem na dół w środkowe drzwi. Uwaga na ostrza. Ciągniemy dźwignię i płyniemy prosto i w prawo. Po schodach do góry i znowu dźwignia. Teraz walka z kudłatym niedźwiedziem i używamy posążka.
LOST VALLEY
Naszym celem jest znaleźć 3 zębate koła do maszyny. Skręcamy w prawo po blokach schodzimy do wodospadu. Później na wprost od niego w przejście i po skałach do góry. Znajdziemy się w zaginionej dolinie. Pierwsze koło zębate znajduje się w świątyni na końcu tej doliny. Po wejściu do budynku trzeba zanurkować w wodzie. Drugie koło znajduje się po drugiej stronie zerwanego mostu. Po wyjściu ze świątyni wchodzimy w otwór znajdujący się po prawej stronie wyjścia. Aby dostać trzecie koło trzeba zanurkować w wodospadzie (drugi wodospad od lewej licząc od wyjścia ze świątyni) Po wypłynięciu w jaskini należy wspiąć się na sam jej szczyt. Tam znajduje się trzecie koło. Wracamy do początku planszy i idziemy w górę rzeki. Dochodzimy do maszyny gdzie brakuje 3 zębatych kół. Wsadzamy je w puste miejsca i wracamy do miejsca gdzie był wodospad. Wchodzimy w odsłoniętą grotę.
TOMB OFQUALOPEC
Znajdujemy się w grobowcu jednego z 3 władców Atlantydy. Najpierw używamy dźwigni z prawej strony i wchodzimy do otwartych drzwi. Teraz trochę myślenia. Należy otworzyć trzy kraty grodzące nam dojście do artefaktu. Skręcamy w prawe drzwi. Pchamy kamień 2 razy do przodu a potem drugi w lewo, jest pierwsza dźwignia. Następnie w drzwi na wprost od wejścia. Spadamy na dół i znowu pchamy kamień tak aby odgrodził nam przejście. Do góry i drugie kraty z głowy. Zostają nam ostatnie drzwi. Wchodzimy w nie, ale na razie nie ciągniemy dźwigni tylko schodzimy na dół i w lewy otwór. Po schodach do góry, przeskok w bok i znowu do góry. Wreszcie dojdziemy do dźwigni, która rusza pierwszy głaz. Z powrotem do dźwigni której wcześniej nie ciągnęliśmy. Teraz po blokach do dźwigni, która otwiera ostatnią przeszkodę. Powracamy do początku planszy i w otwarte przejście, do środka grobowca. Bierzemy pierwszy SCION i wynosimy się stąd. Z powrotem do wodospadu. Tam czeka już na nas Larsen.
ST. FRANCIS' FOLLY
Przez kolejne etapy będzie nam przeszkadzał Francuz. Najpierw pchamy ruchomy blok do tyłu i do przodu. Gdy otworzą się drzwi wchodzimy do pomieszczenia, gdzie ciągniemy dwie dźwignie. Teraz należy złoić tyłek Pierrowi i po blokach na górę do otwartych drzwi. Zjeżdżamy do wody, do końca korytarza i na powierzchnię gdzie znajduje się dźwignia. Po spuszczeniu wody rozprawiamy się z krokodylem i skręcamy w prawy korytarz. Dojdziemy do pomieszczenia z czteroma drzwiami. Schodząc na dół ciągniemy wszystkie napotkane dźwignie. Teraz z powrotem na górę i do otwartych komnat.
THOR
Najpierw trzeba tak skakać aby nie dostać piorunem. Gdy znajdziemy się w drugim pomieszczeniu stajemy na wyróżniającej się kamieniu i chwilę czekamy aż zacznie spadać z góry młot, odskok w bok i po kamieniach do góry po klucz.
DAMOCLES
Z drugiego pomieszczenia zabieramy klucz ale przy powrocie należy uważać na spadające ostrza z sufitu.
NEPTUN
Wskakujemy do basenu (najlepiej na główkę), odbijamy w dziurę z dźwignią po lewej, która otwiera kraty z kluczem. Zabieramy klucz i wypływamy na powierzchnię.
ATLAS
Najpierw trzeba przechytrzyć kulę. Idziemy bezpieczne do przodu gdy kula zaczyna się ruszać odskakujemy dwa razy do tyłu a potem jeszcze krok. Teraz bezpiecznie możemy wziąć klucz, który spoczywa po prawej stronie. Gdy już będziemy mieli wszystkie 4 klucze schodzimy na dół i używamy kluczy.
COLOSSEUM
Najpierw pozbywamy się z wody krokodyla, teraz bezpiecznie płyniemy na drugą stronę jeziorka. Wychodzimy z wody załatwiamy dwa lwy i idziemy w lewy górny koniec jaskini. Wchodzimy na parapet a z niego na poziom wyżej. Dochodzimy do małej jaskini, przez szczelinę z lewej strony przechodzimy na jej drugi koniec. Dochodzimy do Koloseum. Tutaj uprzykrzać życie będzie nam Pierre. Schodzimy na arenę i w otwór z kolcami. Trzeba tak zeskoczyć aby nie nabić się na nie. Odbijamy w prawo i do góry. Po skałach dojdziemy do loży honorowej. Stamtąd wyciągamy kamień i ciągniemy dźwignię. Teraz idziemy w lewy kraniec widowni gdzie otworzyły się drzwi. Przed kulą chowamy się w dziurze. Gdy już przeleci udajemy się do góry i w lewo. Tam znajduje się dźwignia. Po jej pociągnięciu udajemy się w drugi koniec widowni. Znowu do drzwi i po platformach na górę do dźwigni. Znów ciągniemy i udajemy się do otwartych trzecich z kolei drzwi, przy końcu widowni. Tam znajduje się znowu dźwignia i woda. Wskakujemy do wody i wypływamy na drugim końcu korytarza, gdzie pchamy głaz tak aby dostać się do klucza. Gdy już klucz będzie nasz to wracamy do loży honorowej i wskakujemy do wody. Jeszcze tylko zahaczamy o małe pomieszczenie u góry gdzie znajduje się dźwignia otwierająca kraty do wyjścia.
PALACE MIDIAS
Po wyjściu z basenu udajemy się w największą bramę (na wprost). Idąc cały czas do przodu dojdziemy do drzwi, które się przed nami otworzą. Ciągniemy dźwignię i wracamy do basenu. Przy basenie odbijamy w lewo - uwaga na krokodyla. Schodami udajemy się do góry, do pomieszczenia z 4 drzwiami. Po blokach skalnych wskakujemy na taras z 5 dźwigniami. Teraz musimy tak ustawiać dźwignie aby otworzyły się kolejno drzwi.
1 - Ciągniemy dźwignię pierwszą z lewej i wchodzimy w otwarte drzwi. Tutaj trzeba szybko się uwijać gdyż czasu jest niedużo. Kiedy ogień zgaśnie trzeba po słupach przeskoczyć na drugą stronę, gdzie znajduje się pierwsza sztabka.
2 - Z powrotem do dźwigni. Teraz ciągniemy 3 i ostatnią od lewej. W pomieszczeniu obok kolcy znajduje się kamień, który należy wyciągnąć go tak aby mieć dostęp do dźwigni, którą blokuje. Po użyciu dźwigni udajemy się do góry i po wystających kamieniach dostajemy drugą sztabkę.
3 - Znowu w pomieszczeniu z 5 dźwigniami używamy środkowej i czwartej z lewej dźwigni. Po wejściu do pomieszczenia schodzimy na dół gdzie wyciągamy kamień. Gdy wszystko się już zwali idziemy na górę i po filarze przechodzimy na drugą stronę następnie wspinamy się do góry i jeszcze na dół. Teraz odbijamy w lewo i dochodzimy do miejsca gdzie drogę blokuje nam kamień, należy skoczyć na ścianę i w czasie lotu chwycić się szczeliny. Zabieramy apteczkę i udajemy się po szczelinie w lewo. Teraz już spokojnie przeskakujemy z powrotem na druga stronę i idziemy zgodnie z wyznaczoną drogą. Na końcu czeka nas tylko małe nurkowanie i po wyjściu z wody udajemy się w lewo gdzie znajduje się ostatnia sztaba. Gdy już będziemy mieli 3 sztaby udajemy się do ogrodu (na lewo od basenu) gdzie przez korytarz dostajemy się do posągu Midias'a. Przykładamy sztaby do ręki od posągu i mamy gotowe sztabki złota. Teraz powracamy do 5 dźwigni i używamy pierwszą i ostatnią. Zostaje nam już tylko wsadzić sztaby w brakujące miejsca i wynosić się stąd.
THE CISTERN
Zeskakujemy na dół, zabijamy gryzonia i wypychamy głaz, dopychamy go pod dźwignię. Po jej użyciu zeskakujemy na dół i z początku mostu skaczemy w prawo. Teraz trzymając się szczeliny przechodzimy aż do miejsca gdzie będzie można wspiąć się wyżej, biegniemy w tym kierunku z którego przyszliśmy tym razem o poziom wyżej. Na końcu znajduje się klucz, którego należy użyć na pierwszych drzwiach po lewej. Po platformach dostajemy się na szczyt. Teraz znowu trzymając się szczeliny przechodzimy w prawo, następnie zjeżdżamy na dół a potem z dołu znów na górę tym razem po wystających platformach aż do dźwigni, która otwiera dalszą drogę. Należy uważać na kolce i ostrożnie spuścić się na dół. Gdy dojdziemy do komnaty z wodą najpierw udajemy się pod jej sufit gdzie znajduje się następna dźwignia. Po jej użyciu otworzą się drzwi do klucza. Po wzięciu klucza możemy zanurkować. Pomijamy napotkaną komnatę i płyniemy dalej. Po wydostaniu się na powietrze udajemy się w kierunku dwóch posągów. Teraz należy dostać się po blokach skalnych na balkon, stamtąd korytarzem dostajemy się do komnaty z dźwignią i Pierrem. Tego drugiego gonimy ołowiem a gdy ucieknie używamy dźwigni i wskakujemy do jednej z dziur i płyniemy do następnego pomieszczenia. Tam znajduje się następny klucz i wyjście do głównej sali. Jest ona teraz nieco zmieniona, ale za to możemy wrócić do pominiętego pomieszczenia gdzie znajdowała się wcześniej niedostępna dźwignia. Po jej użyciu możemy wziąć następny klucz. Teraz z powrotem do głównej sali. Zostały nam jeszcze drugie bliźniacze drzwi, koło tych które na samym początku otwieraliśmy. Tam też znajduje się już ostatni klucz. Gdy mamy już 2 srebrne i jeden złoty klucz możemy udać się do ostatnich już drzwi. Dwa srebrne używamy na samym początku a złoty należy wsadzić do zamka na górze komnaty. Zostaje nam tylko rozprawienie się z lwami i wyciągnięcie kamienia za dźwigni, który tamuje przejście do następnego levelu.