Troska o klientów
-
- Cezary Niewiarowski,
- 21.05.2001, godz. 11:59
MasterCard International podejmuje działania, mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa transakcji dokonywanych w Internecie. Firma planuje zapewnić klientom pełną ochronę przed internetowymi oszustami i hakerami.
MasterCard International podejmuje działania, mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa transakcji dokonywanych w Internecie. Firma chce zapewnić klientom pełną ochronę przed internetowymi oszustami, zaś bankom i sklepom internetowym - przed hakerami. Za odpowiednie zabezpieczenie transakcji będzie odpowiedzialny - jak ujawnili przedstawiciele firmy - protokół Secure Payment Application. SPA stanie się uzupełnieniem systemu UCAF(Universal Cardholder Authentication Field), odpowiedzialnego za identyfikowanie klienta i autoryzowanie transakcji. Protokół powinien również znacznie ułatwić życie osobom płacącym kartami kredytowym w Internecie. Dzięki zgromadzonym na serwerze firmy danym o kliencie będą automatycznie wypełniane wszystkie formularze niezbędne do przeprowadzenia transakcji online. To nowości, mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa posiadaczy kart kredytowych.
MasterCard zajmie się również zabezpieczeniem banków oraz sklepów internetowych przed atakami hakerów. Za to odpowiedzialny będzie Site Data Protection Service - system stworzony przy współudziale firm Marsh, Predictive Systems i Ubizen (pierwsza to towarzystwo ubezpieczeniowe, dwie pozostałe zajmują się systemami zabezpieczeń). Na razie nie wiadomo, jak ma działać ów system. Według zapewnień MasterCard ma on skutecznie odstraszać potencjalnych hakerów. Nowe zabezpieczenia powinny zostać wprowadzone do użytku pod koniec roku.
Zobacz również: