Twitch z dwukrotnie większą liczba odbiorców - wszystkiemu winien koronawirus!
-
- 13.03.2020, godz. 08:30
Ludzie pozostali w swoich domach i oglądają transmisje na Twitch'u.
Ze względu na wybuch pandemii koronawirusa w wielu krajach zamknięto szkoły, zawieszono wszystkie imprezy kulturalne oraz wydarzenia sportowe. Działania te przyczyniły się do znacznego wzrostu popularności e-sportu. Konsumenci stwierdzili, że jest to świetne rozwiązanie, aby spędzać czas podczas panującej pandemii COVID-19.

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez samego Twitch'a zgromadzonymi przez eSports Charts oglądalność w marcu wzrosła prawie dwukrotnie w porównaniu z identycznym okresem w ubiegłym roku. W ciągu ostatniego tygodnia Twitch posiadał średnią oglądalność na poziomie 2,2 miliona widzów, podczas gdy w lutym oraz marcu 2018 roku było to średnio 1,18 miliona widzów.
Zobacz również:
Dzięki witrynie TwitchTracker wiadomo, że najpopularniejszą grą dla streamerów na Twitch'u jest League of Legends. Na kolejnych pozycjach uplasowało się Fortnite oraz Grand Theft Auto V. Strona internetowa informuje, że w ciągu ostatniego tygodnia widzowie spędzili łącznie 28264690 godzin oglądając rozgrywki z League of Legends.
Ogromny wzrost oglądalności Twitch zawdzięcza Włochom, gdzie zamknięto szkoły oraz większość miejsc pracy. Według lokalnego operatora Telecom Italia analitycy zauważyli 70 procentowy wzrost ruchu w internecie.
Pandemia koronawirusa to ogromny sprawdzian dla światowego internetu. Ponieważ coraz więcej osób spędza czas w domu oraz zmuszanych jest do pracy zdalnej ruch internetowy wzrósł o 29 procent w porównaniu do tygodnia sprzed dwóch miesięcy. Informacja ta została podana przez Akamai. Największe wzrost wykorzystania internetu zanotowano w Stanach Zjednoczonych, gdzie wynosi on 19 procent. Z internetu zaczęły korzystać intensywnie również Indie, Japonia oraz Australia.
Obecnie największe firmy inwestują w rozwiązania chmurowe, aby pozwolić swoim pracownikom na pracę zdalną. Dodatkowo część konferencji, które zostały odwołane odbywają się jako transmisje online. Wszystko to doprowadza do stałego zwiększania obciążenia sieci.
Źródło: wccftech.com