Twój sklep internetowy: współpraca z kurierem

Niektóre kłopoty związane z kurierami właściciele sklepów internetowych sami zrzucają sobie na głowy. Zobacz, jak łatwo zaoszczędzić nerwy, zaufanie klientów i sporo czasu, ucząc się kilku podstawowych zasad współpracy z firmą kurierską.

Poniższy artykuł pochodzi z wydania specjalnego PCW - Przewodnik po e-biznesie. Pokazujemy w nim pierwsze biznesowe kroki w Internecie i wiadomości o tmy, jak utrzymać się "na powierzchni".

Zachęcamy do lektury, w treści między innymi: pozycjonowanie w sieci, usługi online przydatne w biznesie, tajniki skutecznej reklamy i pomysły na biznes. Sprawdź to.

Polecamy:

Cena i co w cenie?

Atrakcyjna oferta kojarzy się nam głównie z taką, której koszty są najniższe. Taki punkt widzenia nie jest jednak odpowiedni dla szanującego się sprzedawcy. Warto sprawdzić czy w cenie zaproponowanej przez firmę kurierską znajduje się ubezpieczenie towaru (zwykle trzeba dopłacić za nie kilka złotych) i opłata paliwowa.

Uważaj jak pakujesz.

Przed zleceniem wysyłki firmie kurierskiej należy dowiedzieć się jakie są standardowe rozmiary przyjmowanych przez nią przesyłek. Kurierzy nie lubią paczek o nieregularnych kształtach i zwykle trzeba w takim przypadku nieco dopłacić.

Śledzenie przesyłki.

Prawie wszystkie firmy kurierskie umożliwiają już śledzenie losów przesyłki za pomocą strony internetowej (a nawet aplikacji w telefonie komórkowym). Warto jednak przetestować kilka z tych usług, bo nie wszystkie działają we właściwy sposób. Przykładowo: wiadomość o nadaniu paczki wysłanej rano, u niektórych kurierów pojawia się dopiero wieczorem lub następnego dnia.

Umów się i płać mniej!

Prowadząc sklep internetowy lub regularnie sprzedając produkty w serwisach aukcyjnych możemy podpisać umowę o współpracy z firmą kurierską. Zwykle umowa taka oznacza dla klienta zadeklarowanie minimalnej, miesięcznej liczby nadawanych paczek. W przypadku średniej wielkości sklepów daje to nawet 50% zniżki w porównaniu ze standardową ceną przesyłek.

Towar uszkodzony.

Jedną z najtrudniejszych kwestii do wyjaśnienia z kurierem jest uszkodzenie przesyłki w trakcie transportu. Firmy kurierskie niechętnie godzą się na przyjęcie reklamacji, najczęściej zrzucając winę na klienta. Możemy tylko radzić, aby uważnie przygotowywać swoje paczki do wysyłki, a w razie naruszeń ze strony dostawcy z całą stanowczością dochodzić swoich praw.

Powyższe porady to tylko fragment artykułu pt. Sprzedane! I co dalej? Logistyka wysyłek.