UK: najsolidniejsza marka to Microsoft. Google spada na trzecie miejsce
-
- 15.07.2009, godz. 19:25
W najnowszym brytyjskim rankingu najsolidniejszych marek - Superbrands top 500 - na pozycję lidera powróciła firma Microsoft, która zepchnęła z najwyższego miejsca podium Google'a.
Najnowszy coroczny ranking marek (już 12) - Superbrands top 500 - powstał na podstawie opinii setek ekspertów oraz dwóch tysięcy konsumentów. Zgodnie z jego wynikami, według Brytyjczyków, najsolidniejszą marką (wśród pięciuset notowanych) obecnie może się pochwalić firma Microsoft, która "zepchnęła" z najwyższego miejsca podium na najniższe lidera poprzedniej edycji rankingu, czyli firmę Google. Pomiędzy obiema korporacjami znalazł się znany producent zegarków - Rolex.
Stephen Cheliotis z Centre for Brand Analysis zwrócił również uwagę na fakt, że podobnie jak co roku, ranking doczekał się kilku niespodzianek. Według niego największą z nich jest 10 miejsce, które zajęła Encyclopedia Britannica.
Czołowe 10 pozycji najnowszego rankingu Superbrands 2009/10:
1. Microsoft
2. Rolex
3. Google
4. British Airways
5. BBC
6. Mercedes-Benz
7. Coca-Cola
8. Lego
9. Apple
10. Encyclopedia Britannica
Dla porównania, wyniki rankingu Superbrands 2008/09:
1. Google
2. Microsoft
3. Mercedes-Benz
4. BBC
5. British Airways
6. Royal Doulton
7. BMW
8. Bosch
9. Nike
10. Sony
Z pełnym rankingiem można się zapoznać tutaj (plik PDF).
Nasza Redakcja przetestowała i wybrała najlepsze nawigacje - zobacz ranking!
Nowość: najlepsze nawigacje z redakcyjnego rankingu możesz kupić w naszym sklepie. Sprawdź!