Uber zapłaci kierowcom za dodatkowe reklamy na dachach samochodów
-
- 25.02.2020, godz. 16:07
Kierowcy Ubera już niedługo będą mogli dodatkowo dorobić.
Reklamy staną się nowym źródłem dochodu kierowców Ubera.

Uber, który do tej pory nie wymaga znakowania samochodów, które są wykorzystywane w usłudze zamierza w bardziej bezpośredni sposób reklamować swój biznes. Gigant nawiązał współpracę z firmą Adomni zajmująca się budowaniem reklam, aby umieścić na dachach samochodów wykorzystywanych do przewozu osób wyświetlacze reklamowe.
Dzięki nowej opcji zadowolony ma być zarówno Uber, jak i jego pracownicy, którzy w zamian za umieszczenie wyświetlacza reklamowego będą w stanie zarobić więcej.
Zobacz również:
Pod względem kształtu reklamy mają przypominać banery umieszczane na taksówkach. Kolorowy wyświetlacz szerokokątny ma być zamontowany wzdłuż samochodu i wyświetlać reklamy w obu kierunkach tak, aby widoczne były zarówno dla przechodniów na chodniku, jak i innych uczestników ruchu.
Wszystko wygląda bardzo ciekawie, ale bez żadnych dodatkowych bonusów Uber nie będzie w stanie zmusić kierowców wykorzystujących często swoje własne samochody do umieszczenia na nich wyświetlaczy z reklamami.
W związku z tym Uber postanowił, że zrekompensuje umieszczenie banerów reklamowych na samochodach oraz konsekwencje, jakie są z nimi związane - między innymi wyższe spalanie czy problemy z leasingodawcami, którzy muszą wyrazić zgodę na montaż takiego elementu.
Obecnie Uber uruchamia pilotażowy program w trzech miastach w Stanach Zjednoczonych, gdzie będzie oferował kierowcom dodatkowe 100 dolarów tygodniowo za instalacje wyświetlaczy reklamowych na dachach ich pojazdów. Aby Uber wypłacił pieniądze pojazd musi jeździć z klientami co najmniej 20 godzin w tygodniu.
Uber w chwili obecnej nie informuje, jakie dokładnie reklamy będą wyświetlane, ale z pewnością opracowywany jest specjalny system odpowiedzialny za wyświetlanie danych treści w określonych lokalizacjach. Reklamy z pewnością będą dostosowane do miasta, po którym porusza się auto z banerem reklamowym na dachu.
Źródło: techspot.com