Universal Music - nowy pomysł na audio CD

Koncern fonograficzny Universal Music ma nowy pomysł na zachęcenie klientów do kupowania płyt CD - informuje Reuters. Firma zamierza sprzedawać albumy muzyczne w trzech wersjach cenowych - ma to wspomóc sprzedać "kompaktów", nadszarpniętą ostatnio przez dystrybucję online.

Trzy wersje płyt będą się również wyróżniać ceną oraz dodatkami. W podstawowej wersji klient otrzyma samą płytę w papierowej okładce. Wersja "średnia" to płyta w plastikowym pudełku z wkładką - czyli taka, jakich setki znajdziemy dziś w każdym sklepie muzycznym. W wydaniu "deluxe" nabywca oprócz płyty umieszczonej w specjalnym pudełku znajdzie rozszerzoną wkładkę oraz najróżniejsze dodatki.

Oficjalnego cennika płyt na razie nie ustalono - przedstawiciele Universal Music mówią jednak, że najtańsza wersja kosztować będzie ok. 10 euro, średnia - 15 euro, zaś najdroższa - ok. 20 euro. W pierwszej kolejności płyty podzielone na trzy grupy celowe pojawią się na rynku europejskim. Niestety, należy się spodziewać, że wszelkie nowości fonograficzne dostępne będą jedynie w wersji średniej i najdroższej - na płytach za 10 euro wydawane będą głównie starsze albumy

"Mamy nadzieję, że będzie to skuteczna metoda zachęcenia klientów do kupowania płyt CD. 90% sprzedawanych przez nad produktów to dobra materialne - musimy o tym pamiętać. A skoro płyta CD nie zmieniła się znacząco w ciągu ostatnich 20 lat, to uznaliśmy, że czas na odświeżenie tej formuły" - powiedział Max Hole z Universal Music Group International.